2012. november 17.

Fantasztikus amerikai palacsinta

2009-ben Gyenesdiáson nyaraltunk a Wellness Hotel Katalinban. A szinte állandó pech szériánk ellenére itt napsütés, meleg és tökéletes nyaraló idő várt minket. Ez nem a reklám helye, de a hely igényes, a dolgozók kifejezetten kedvesek és figyelmesek, az étel választék nagyon bőséges, és eszméletlenül finom.
Itt ettünk életünkben először igazán finom amerikai palacsintát. Kicsi, 5 centi átmérőjű köröcskék voltak felhalmozva, amihez házi baracklekvárt kínáltak. Amikor hazaértünk, muszáj volt nekem is elkészíteni. Először Jamie Oliver receptje alapján, de bárrmennyire is szeretem őt, mint szakácsot, a palacsintája nem aratott osztatlan sikert. Lezsiknél viszont megtaláltam a tökéleteset. Így a lusta hétvégéken, mikor nem kívánkozok ki reggel rögtön a pizsamából, még köntösben csinálok egy szép adagot, hogy reggelire juharsziruppal, lekvárral, karamell vagy csokiöntettel bepuszilhassuk.



Amerikai palacsinta

Hozzávalók:
- 1 tojás
- 1 tk cukor
- csipet só
- 1,5 dl tej
- 11 dkg liszt
- 1 ek olvasztott vaj
- 0,5 csomag sütőpor

A tojást a cukorral és a sóval kihabosítottam és folyamatos keverés mellett hozzácsurgattam az olvasztott vajat, a tejet és a sütőporral összekevert liszttel simára kevertem. A tésztát fél órára betettem a hűtőbe pihenni.
A palacsintasütőt szárazon (olaj/vaj nélkül) felforrósítottam, és fél merőkanálnyi adagokban  kisütöttem. A tésztát akkor fordítottam meg, amikor már majdnem az egész tészta buborékos a serpenyőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...