2012. november 10.

Születésnap - oroszkrém torta

Lassan eljött ez is, az utolsó huszas év. Nem mondhatnám, hogy annyira vártam, de tulajdonképpen semmi sem változik. Krisztiánnal csütörtökön meg is tartottuk, a szülőket viszont csak hétvégére vártam. És ami nem meglepetés az a torta, ez az a nap amikor nem számítanak a kalóriák, az hogy mennyire hízlal (utána majd jöhet a diéta). Az utóbbi években feketeerdő tortám volt, de most mást szerettem volna, oroszkrém tortát. Igaz nem az eredeti recept alapján, mert nem szeretem sem a mazsolát, sem a kandírozott gyümölcsöket (egyedül talán a stollenben vagyok hajlandó megenni). A receptet Risinél olvastam, számunkra tökéletes, ugyanis ráz a hideg a pudingporos krémektől, ebben pedig "ahogy a nagykönyvben meg van írva" főzött tojásos krém szerepel. Szóval, uzsgyi bevásárolni és irány a konyha.

Oroszkrém torta

Hozzávalók:

Piskótához:
- 4 db tojás
- 4 ek hideg víz
- 20 dkg cukor
- 1 ek házi vaníliáscukor
- 20 dkg liszt
- 1 tk sütőpor

Krémhez:
- 5 tojás sárgája
- 20 dkg cukor
- 3dl + 2 dl tej
- 2 ek házi vaníliáscukor
- 1 cs háztartási zselatin
- 9 dl tejszín
- 1 tk rum


Díszítéshez:
- 0,5 l tejszín
- 1 cs zselatin fix

Piskótának mindig vizeset sütök, sokat kísérletezgettem, de még anyu receptje sem ált be igazán, amíg ezt ki nem próbáltam. Gyönyörűen megemelkedik, nem esik össze, és kihűlés után szépen lehet szeletelni.
Egy 24 cm-es kapcsos tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral (szoktam alá kenni egy vékony csík vajat, hogy ne mozduljon el), az oldalát kikentem vajjal és behintettem liszttel. A sütőt előmelegítettem 180°C-ra alsó-felső sütésen (semmiképpen sem hőlégkeverésre, mert teljesen kiszárítja a piskótát). A tojások fehérjét a vízzel habbá vertem, majd kanalanként hozzáadtam a cukrot és kemény, csúcsos habbá vertem.
Innentől már csak fakanállal dolgoztam (nehogy összetörjön a hab), hozzáforgattam a tojások sárgáját és a vaníliáscukrot. A lisztet és a sütőport a tojásokra szitáltam és széles mozdulatokkal ezt is belevegyítettem. A tésztát  betettem az előmelegített sütőbe és 25-35 perc alatt készre sütöttem (a tűpróba dönt el mindent).
A formából kiborítottam és rácson hagytam teljesen kihűlni.
A krémhez a tojások sárgáját, a cukrot és a  3 dl tejet egy lábosban takarékon, sűrűn kevergetve összefőztem. Miután levettem a főzőlapról belekevertem a vaníliáscukrot. Miközben kicsit hűlt a krém, 2 dl tejben feloldottam a zselatint (épphogy csak fel kell olvadnia, nem szabad forralni, mert barna gumiszerű anyag lesz belőle, ami ráadásul büdös is), a zselatint a krémhez kevertem és kihűtöttem az egészet. A tejszínt kemény habbá vertem (nem szabad túlverni, mert az igazi tejszín szétesik vajra és tejsavóra különben) és óvatosan fakanállal a kihűlt krémhez kevertem a rummal együtt.
A teljesen kihűlt piskótaalapot háromba vágtam, és jöhetett is a töltés nem olyan szokványos módja. Egy 26 cm-es kapcsos tortaforma alját befolpakkoztam és az üres tortaforma aljába kanalaztam a krém harmadát. Erre került a ez elő piskótalap, amit középre igazítottam, mert ugye ez 2 cm-rel kisebb átmérőjű, mint a krémtöltéshez használt forma. Ezután következett a második harmada a krémnek, úgy oszlattam el, hogy a piskótán kívülre (vagyis majd kiborítva a torta oldalára) is jusson belőle, majd újra piskótalap, krémzárásnak pedig az utolsó piskótalap (ez lett a torta alja).
Itt jött a legjobb rész betettem egy éjszakára a hűtőbe, hogy a krém megdermedjen, vagyis nem volt vele több munka.
Másnap egy vékonypengéjű éles kést körbehúztam a forma oldalán, és lecsatoltam a forma oldalát. A tetejére tettem a tálat, átfordítottam, levettem a (most már) tetejéről a forma alját és lehúztam a folpakkot.
Már csak a díszítés maradt hátra, a behűtött tejszínt zselatin fixel felvertem és csillagcsöves habzsákkal díszítettem. Délutánig mehetett vissza a hűtőbe pihenni. Meózás folyamatban :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...