2013. január 28.

Churros és forró csokoládé

Mint az előző bejegyzésemben említettem, most a farsangi időszakban megegyeztünk Krisztiánnal, hogy minden héten eszünk fánkot, midig különböző féléket (, mert ha rajta múlna mindig forgácsfánkot kellene sütni).
A múlt héten kicsit elcsúsztam, szombaton akartam készíteni, de aztán a bevásárlás, piacozás hazaérve főzés, mosás után már nem volt időm, mert indultunk Tatára, hogy beváltsuk Hugitól kapott karácsonyi ajándékunkat. Beliczai Balázs és Kiss Ádám tartottak stand-up estet a művelődési ház nagytermében.
(Tanulság 170 cm-nél magasabb ember ne akarjon beülni, csakis a legelső sorba, ott még talán emberi helyzetben tud ülni, hogy a térdeit nem kell a füléig felhúznia, a másik pedig, hogy télvíz idején csakis tundrabugyiban, bekecsben, és usankában szabad beülni bármilyen előadásra, mert télikabátban is majd megfagytunk). De az előadás összértékén mindez nem változtatott, nagyon élveztük. (Mégegyszer köszönjük Hugi :) !) Vasárnap pedig inkább varrtam, de erről majd később, szóval nem készült a múlt héten fánk.
Hogy pótoljam a hiányosságomat munka és bevásárlás után belevetettem magam, hogy Emőke receptje alapján elkészítsem ezt a spanyol fánkot a Churrost és Strawberry receptje alapján a forrócsokit.
Sajnos ezzel oda is lett (egyenlőre) a nagy újévi fogadalom is, hogy leadok 4 kg-t, de ki tudna ellenállni a friss meleg fánknak és a csodásan gőzölgő forró csokoládénak.



Churros

Hozzávalók:
- 2,5 dl víz
- 2 ek barna nádcukor
- csipet só
- 8 dkg vaj
- 15 dkg finomliszt
- 2 egész tojás
- 2 kk házi vaníliáscukor

Forró csokoládé

Hozzávalók:
- 2 ek keserű kakaópor
- 2 csapott tk keményítő
- 4 dl tej
- 1 dl tejszín
- 4 kocka (Tibi csoki)
- 4 csapott tk házi valíliáscukor

A fánkhoz a vizet a cukorral, a sóval és a vajjal felforraltam és hozzáadtam a lisztet. Fakanállal addig kevertem amíg egyetlen nagy gombóccá nem állt össze, és félretettem hűlni. Amikor már csak langyos volt hozzáadtam a tojásokat, a vaníliáscukrot és (gépi)habverővel addig kevertem, amíg teljesen egynemű nem lett.
Közben a forrócsokihoz a tejszínt a keményítővel és a kakaóporral csomómentesre kevertem, a tejet a vaníliáscukorral feltettem forrni, amikor a tej forrt egy 1-2 kanállal kivettem a forró tejből, fellazítottam vele a kakaós keveréket és beleöntöttem az egészet a maradék tejhez (megjegyzem, ha nem akarnék mindig mindent egyszerre csinálni, akkor nem futott volna ki kétszer is: először csak a tej, utána a forró csoki, megjegyzés magamnak, legközelebb nem a fánkok sütése közben kell készíteni a csokit). Itt már csak azt kellett megvárni, amíg rottyant egyet, már le is húztam a főzőlapról és beletördeltem a csokit.
Az igazi Churrost habzsákból nyomják ki csillagcső segítségével, a kommenteket olvasgatva azt szűrtem le, hogy mindenki az eldobható típust javasolta, mert abból egyszerűbb kinyomni a tésztát.
De nem én lennék a Csibe, ha nem velem történt volna meg, hogy már az első fél percben, amikor elkezdtem kinyomni a tésztát szétszakadt az egyszer használatos habzsák és orrán-száján ontotta magából a tésztát.
Azonnali változtatásra volt szükség, ( így nem lett ugyan csillag formája, de az ízén nem változtatott) kézzel 4-5 centis hengereket sodortam belőle és azokat sütöttem ki forró olajban amíg aranybarnák lettek. Kiszedés után azonnal fahéjas cukorba hempergettem őket és a forrócsokival tálaltam.
És az eredmény ugyan nem tökéletes formájú de ellenállhatatlan spanyol fánk, krémes és lágy forrócsokival.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...