2013. február 3.

Minek is nevezzelek? - farsangi fánk

Sokan sokféleképpen ismerik: farsangi fánk, szalagos fánk, bécsi fánk, stb. szóval az a klasszikus, hatalmas, kerek, "pogácsa" alakú, olajban sütött fánk amit annak idején anya/mama/óvónéni az orrunk alá dugtak egy nagy adag baracklekvár kíséretében.
A farsangi szezon ezen vasárnapján kerül porondra ez a kis finomság. A receptet Varga Gábortól vettem, és minden évben készítek belőle egy jó nagy adagot, hogy mindenki kedvére nassolhasson. 

                                    


Farsangi fánk

Hozzávalók:
- 1 kg liszt
- 4 dl tej
- 8 dkg élesztő
- 10 dkg porcukor
- 12 dkg olvasztott vaj
- 10 db tojássárgája

A tejet a porcukorral meglangyosítottam, belemorzsoltam az élesztőt, és félretettem 10-15 percre, hogy felfusson. Az átszitált liszthez hozzáadtam az élesztős tejet, az olvasztott vajat és a tojássárgákat. Sima felületű, rugalmas tésztát dagasztottam belőle, majd fél órára félretettem pihenni. Amikor megkelt lisztezett nyújtólapon ujjnyi vastagra (kb. 1,5 cm) nyújtottam a tésztát, nagy pogácsakiszúróval (6 cm) kiszaggattam őket és még 10 percet pihentettem a fánkokat. Kelesztés után a közepüket a hüvelyk ujjammal elvékonyítottam (mintha át akartam volna lukasztani a közepét, de csak nagyon vékonyra préseltem a tésztát). Bő, forró olajban sütöttem ki őket, egyszerre csak 4 db-ot tettem az edénybe, úgy hogy a lukas oldalukkal kerültek lefelé, lefedve 2 percig sütöttem, majd megfordítottam őket és már nem raktam vissza a fedőt (így lettek szép szalagosak).
Papírtörlőre szedtem a kisült fánkokat, hogy lecsepegjenek. Krisztiánnak porcukorral megszórva házi baracklekvárral kínáltam (de neki szinte mindegy is, hogy hogyan a lényeg, hogy sok lekvár legyen hozzá) .

Összesen 48 db lett belőle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...