2013. február 17.

Ó, azok a semmittevős hétvégék - gyros

Persze nem szó szerint, mert ha éppen nem látogatom meg a szülőket Tatán és nincs is semmilyen betervezett programunk , akkor jöhet az igazi házimunkás szombat. Ilyenkor nem kell mindent egy trappban megcsinálni, és még egy kis pihenésre is jut idő vasárnap. Jó érzés, hogy egyedül takaríthatok, úgy, ahogyan én szeretném, nem marad ki egyetlen sarok, vagy polc sem. És persze ilyenkor frissen készül az ebéd is. Most mindkettőnk nagy kedvence a gyros. Az itthonit nem lehet pótolni, egyik gyorskajáldással sem.
A fűszerkeveréket még nem kísérleteztem ugyan ki, de legközelebb majd annak is nekiugrok, hogy kíméljük magunkat az ízfokozóktól és adalékanyagoktól. A pita viszont friss, házi Limara receptje alapján készült, sok sok zöldséggel és öntettel.



Házi gyros

Hozzávalók:
- 1 kg tarja (csont nélkül)
- 1 csomag gyros fűszerkeverék
- 1 fej jégsaláta
- 1 fej lilahagyma
- 1 kígyóuborka
- 2 db paradicsom
- 1 nagy doboz natúr joghort
- 2 gerezd fokhagyma
- só
- bors
- olivaolaj
- 2 tk darált erőspaprika

pita hozzávalók:
- 50 dkg finomliszt
- 3 dkg friss élesztő
- 2 tk só
- 1 tk cukor
- 2 ek olivaolaj
- 3 dl langyos víz

A tarját szeletekre vágtam és vékonyan felcsíkoztam . A kedvenc Tefal edényembe tettem rászórtam a fűszerkeveréket, felöntöttem annyi vízzel, amennyi pont ellepte, rátettem a fedőt és közepes hőmérsékleten főztem, amíg az összes vizet elfőtte (addigra teljesen puha is lett), majd zsírjára sütöttem.
A pitához a hozzávalókat összedagasztottam és félretettem háromnegyed órára, amíg szép nagyra kelt. Amikor már szép nagy volt a tésztagombóc kinyomkodtam belőle a levegőt, és négy gombóccá gömbölygettem (Limara 8 részre osztotta, mi viszont az szeretjük, ha jó nagyok a piták és jó sok cuccot lehet beletölteni). A gombócokat újabb 10 percig pihentettem, majd 3mm vastagra kinyújtottam. Újabb fél óra pihentetés után a 220°C-ra előmelegített sütő RÁCSÁN (nem kell sem tepsire, sem sütőlemezre tenni) 6 perc alatt megsütöm (nem szabad tovább túl kemény lesz és töredezni fog a töltésnél). A zöldségeket vékonyan felvágtam és ez már a finish a tzatzikihez a joghurtot fűszereztem sóval, borssal, , hozzákevertem 1 ek olivaolajat, és 2 gerezd zúzott fokhagymát. A darált erőspaprikát kevés vízzel kevertem ki (sajnos nem tudok lemondani egy kis erős szószról). Végül az összeállítás következett, én megtöltve Krisztián pedig tálon szereti.

Amint meglesz a házi fűszerkeverkeverék receptje utólagosan azt is közzéteszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...