2013. március 15.

Behavazott március 15 - brokkolikrémleves

Őszintén szólva nem is emlékszem mikor volt utoljára ilyen ítélet idő március közepén, voltak olyan telek amikor összességében nem esett ennyi hó mint most ez alatt a két nap alatt. A rendőrség a városhatáron visszafordítja azokat a vakmerő autósokat, akik kimerészkedtek és nem volt intő jel nekik, hogy tegnap délután óta már rengeteg ember vesztegel elzárva mindentől a hó fogságában. Milyen véletlen, mi is pont mára szerveztük volna a bútorok átszállítását Tatáról, de látva tegnap az időt még délután lemondtuk az egészet. (A szülők még kicsit viccelődtek is rajta, hogy nosztalgiázunk, felelevenítjük a tavalyi beköltözésünk körülményeit, amikor szintén egy nap alatt leesett 30 cm hó.) Szóval most, hogy a lakás fogságába estünk és látjuk az ablakból hogyan fújja a havat, tépázza a fákat a szél kellett valami kis lélekmelengető. Tegnap vettünk két fej brokkolit, sok választás nincs ilyenkor brokkoli krémlevest kell készíteni, mert az Krisztián egyik kedvence.



Brokkolikrémleves

Hozzávalók:
- 2 közepes fej brokkoli
- 3 szem nagyobb krumpli
- 1 db vöröshagyma
- 4 gerezd fokhagyma
- 2 l alaplé (most zöldségleves, de szoktam húslevesből is)
- só
- őrölt bors
- őrölt szerecsendió
- 1 ek liszt
- 3 dl főzőtejszín
- sajt (most trappista volt itthon)
- pirított zsemlekocka

A zöldségeket megmostam, megpucoltam, feldaraboltam, egy nagyobb fazékba tettem őket és felöntöttem az alaplével. 25 perc alatt puhára főztem a zöldségeket, botmixerrel összeturmixoltam az egészet, majd 1 merőkanálnyi levest kimertem és kikevertem a liszttel. A habarást visszaöntöttem a levesbe, felöntöttem a tejszínnel, sóztam, borsoztam, belereszeltem egy kevés szerecsendiót és újraturmixoltam az egészet. Hagytam, hogy még egyet rottyanjon az egész, és már tálaltam is reszelt sajttal és pirított zsemlekockával megszórva. Krisztián mindig, de annak ellenére, hogy egy cseppet sem vagyok leveses még én is kétszer mertem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...