2013. március 30.

Gyümölcsöt a kosárba avagy gyümölcsös kosárka

Már egy ideje egyezkedünk Krisztiánnal, hogy húsvétra mit is süssek. Az én vágyam idén a hatlapos volt, de nem lehetek önző, hogy csak azt készítem amit szeretek, gondolnom kell Krisztiánra és a családra. Egy kis üde, tavaszt idéző, színes süteményre gondoltam, amit mindenki nagyon szeret vagyis a gyümölcsös kosárkákra. Két éve találtam a receptet Zsókánál , először csak nézegették óvatosan távolról, aztán megkóstolták és azóta sem tudnak lekattanni róla. Macerásnak tűnhet, de az a legnagyszerűbb benne, hogy a tésztakosárkákat már jóval korábban ki lehet sütni, dobozban nagyon sokáig eláll. Egy kicsit alakítottam a recepten, mert idén Krisztián a nagyinak is visz belőle (szegénykém pedig cukros, úgyhogy kicsit lightosra kellett venni a figurát), cukor helyett xillitet szerettem volna használni, de most csak brutál áron kaptam volna úgyhogy maradt a hagyományos cukor (még jó, hogy nem kell belőle sok), viszont a finomlisztet teljes kiőrlésű rozslisztre cseréltem (szerintem tönkölybúza liszttel is nagyon finom lehet).Vannak olyan gyümölcsök amit mindig teszünk rá, de egy kis variálással teljesen új ízkombinációkat hozhatunk  létre.




Gyümölcsös kosárka

Hozzávalók:

Tésztához:
- 40 dkg liszt (most teljes kiőrlésű rozsliszt)
- 24 dkg vaj
- 12 dkg porcukor
- 2 tojás sárgája
- 20 dkg darált dió
- késhegynyi szódabikarbóna

Krémhez:
- 0,5dl tej
- 3 db tojás sárgája
- 7 dkg cukor
- 6 dkg keményítő
- 1 ek házi vaníliáscukor
- 4 dl habtejszín

Díszítéshez:
- házi lekvár  (barack, narancs, eper,meggy, stb.)
- gyümölcsök (most banán, alma, kivi, narancs, gránátalma)
- 1 csomag átlátszó tortabevonó zselé

Ebből a tészta mennyiségből kb. 38-42 db kosárka jön ki, attól függően, hogy milyen vastagon nyomkodom bele a formákba a morzsát. Szóval a kosárka alapanyagokat egyszerűen összegyúrtam, (nem áll össze, morzsás marad) ezt az omlós tésztát nyomkodtam bele a száraz (nem kell sem zsírozni, lisztezni vagy olajozni) formába 180°C-ra előmelegített sütőben alsó-felső sütésen 12-15 perc alatt megsütöttem. A legegyszerűbb egy hústű segítségével "kiugrasztani" a formából a sütit. Még melegen kikenem a kosárkák belsejét vékonyan lekvárral. (Ha nem kenem ki lekvárral, akkor lezárt dobozban hosszú ideig tárolható.)
A gyümölcsöket megmostam, meghámoztam felszeleteltem, és meglocsoltam citrommal, hogy amíg a díszítésig érek ne barnuljanak meg. A  tojások sárgáját a cukorral, vaníliáscukorral és a keményítővel csomómentesre kevertem. Felöntöttem tejjel és kis hőmérsékleten folyamatosan kevergetve sűrűre főztem. A tejszínt kemény habbá vertem és óvatosan a kihűtött pudinghoz kevertem. A kosárkákban egyenlően elosztottam a krémet, vegyesen elrendezgettük rajta a gyümölcsöket Krisztiánnal (mert erre a rövid időre abba tudta hagyni a Silent Hill-ezést, hogy segítsen), és az elkészített tortácskákra ecsettel a rákenegettem a tortazselét. Nem szokott sokáig tartani ez az adag, mindenki szereti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...