2013. június 8.

Epres-rebarbarás pite

A mi családunkban kicsit máshogyan működnek a dolgok, mint máshol. Így fordulhat elő az, hogy december 4-e helyett június 4-én tartjuk a névnapomat (természetesen mindez nem hivatalos, hiszen Barbara csak egyszer van az évben naptár szerint).
Még gyerekkoromban alakult ilyenné a helyzet, mert csalódott voltam, hogy a novemberi születésnap után szinte mindenki megfeledkezik a névnapomról ("minek a hacacáré hiszen két napon belül ott a Mikulás, na meg nemsokára karácsony"), ellenben mivel sok Judit és László van a családban ezeken a névnapokon hatalmas banzájt tartottak. Szóval ezen indíttatásból eljutottunk oda, hogy pontosan fél évet önhatalmúlag toltunk az időponton ("ne legyen már olyan csalódott az a gyerek"), hogy lehetőleg semmivel se essen egybe, így ne legyen minden egy kupacban.
Idén is eljött ez a nap, a szülők eljönnek köszönteni, nekem pedig nem ártana egy kis majszolnivalót abszolválnom a limonádé mellé. De milyen névnapi sütizés az amikor pont én nem ehetek  a diéta miatt? Ezért kitaláltam, hogy tetszik-nem tetszik diétás sütit fogok készíteni, méghozzá valami rebarbarásat, mert sikerült vennem a piacon egy jó nagy csomaggal.





Epres-rebarbarás pite

Hozzávalók:

Tésztához:
10 dkg vaj
20 dkg zabpehelyliszt
6 dkg xillit
1 tojás sárgája
1 ek tejföl
fél csomag stőpor
fél citrom reszelt héja

Töltelékhez:
25 dkg eper
25 dkg rebarbara
10 dkg xillit
1 púpos ek keményítő

Az epret és a rebarbarát megtisztítottam és 2 centis darabokra vágtam fel. Megszórtam nyírfacukorral és félretettem amíg a tésztát összeállítottam.
A hozzávalókat összegyúrtam és kettévettem egy kisebb és egy nagyobb gombócra. A nagyobb gombócot lisztezett nyújtólapon kinyújtottam és piteformába simítottam.
A gyümölcsökről leöntöttem a levet, amit közben engedett, hozzákevertem a keményítőt és beleöntöttem a katyvaszt a kibélelt piteformába.
A kisebbik tésztagombócot kerekre nyújtottam (akkorára amekkora a piteformám) és másfél centi vastag csíkokra vágtam. A csíkokat egymás alatt, fölött átbújtatva a pite tetején elrendeztem, és megkentem a tojásfehérjével. 180°C ra előmelegített sütőben alsó-felső sütésen 30 perc alatt aranybarnára sütöttem.

Recept innen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...