2013. július 22.

Ratatouille avagy a francia lecsó

Úgy döntöttem, hogy vega hetet tartok. Na jó, nem teljesen, mert a tejtermékekre szükségem van az edzés után a megfelelő fehérjepótlásra, de elhagyom a húst és a tojást. És mivel tombol a nyár a zöldségesnél a rekeszek roskadoznak a friss gyönyörű zöldségektől, gyümölcsöktől. Először Ratatouille-t fogok készíteni, azaz francia lecsót, ami fűszerezésben tér el a mienktől, plusz paprikán, paradicsomon és hagymán kívül cukkini és padlizsán is kerül bele.




Recept innen

Ratatouille

Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
3 db bébi cukkini
1 db nagyobb padlizsán
1 db sárga kaliforniai paprika
2 db kápia paprika
0,5 l passzírozott paradicsom
2 ek olivaolaj
2 db kisebb babérlevél
1 tk kakukkfű
1 tk oregano
1 tk majoranna
1 tk rozmaring

bors

Először megmostam és felaprítottam a zöldségeket: a hagymát felkockáztam, a fokhagymát összezúztam, a padlizsánt, cukkinit kb. fél centis karikákra vágtam és a paprikákat felkockáztam. A padlizsánt besóztam és fél órát pihentettem, majd kicsavartam, hogy a keserű ízét elveszítse.
Egy lábosba öntöttem az olajat rászórtam a hagymákat és üvegesre pároltam (vigyázva, hogy ne barnuljanak meg). Majd beletettem a felaprított zöldségeket , közepesre visszavettem a főzőlap hőmérsékletét és fedő alatt kb. 10-15 perc alatt félpuhára pároltam, ekkor öntöttem rá a passzírozott paradicsomot, sóztam, borsoztam, fűszereztem. Fedő alatt még újabb 10 percig főztem amíg a zöldségek tényleg puhára főttek.
Tulajdonképpen ennyi is az egész, kész is az ebéd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...