2013. július 24.

Vega rakott kel

Folytatódik a vega hét. Miután francia ízek felé kalandoztam, most kicsit haza kanyarodok és anyukám rakott kelkáposztáját készítem el hús és tojásmentesen. Nagyon szép kelkáposztát kaptunk a zöldségesnél (igaz itthon kiderült két lakója is volt, zöld kis hernyók formájában, sebaj Krisztián megszabadított tőlük), szóval kétség sem fért hozzá most van itt az idő egy kis rakottashoz.





Vega rakott kel

Hozzávalók:
1 kisebb fej kelkáposzta
2 marék barna rizs (nem tudom hány deka, mert mindig marokra mérem)
1 bögre lencse (2,5 dl-es bögrével mérve)
1 fej vöröshagyma
1 ek mustár
1 ek olivaolaj

tejföl (kb 4-5 púpos evőkanálnyira volt szükség)

A lencsét előző este dupla mennyiségű vízbe áztattam. Másnap, jól átmostam és egy közepes lábosba tettem, közben egy fej vöröshagymát felkockáztam és ezt is hozzáadtam, majd annyi vízzel öntöttem fel, hogy éppen ellepje. Közepes hőmérsékletű főzőlapon majdnem teljesen puhára főztem, és ekkor sóztam és tovább főztem, hogy teljesen elfője a levét (de ne égjen oda).
Közben a káposztát leveleire szedtem szét és alaposan megmostam. Enyhén sós lobogó vízbe tettem (egyszerre max. 4-5 levelet) és előfőztem kb. 10 perc alatt, majd szűrőlapáttal kihalásztam őket és félretettem, hogy kihűljenek.
A kis rizsfőző lábasomba 1 ek olivaolajat öntöttem, 2 marék mosott barnarizst tettem rá, sóztam és magas hőmérsékleten folyamatosan kevergetve átpirítottam, hogy a szemek opálossá váljanak. Ekkor háromszoros mennyiségű vizet öntöttem rá (ez az én esetemben 3 ujjnyit jelent), megvástam míg gyöngyözve felforr, aztán rátettem a fedőt, a hőmérsékletet visszavettem közepesre és hagytam fődögélni.
Akkor szoktam elzárni alatta a kerámialapot, amikor már nem úsznak a vízben a rizsszemek, hanem inkább a rizsben van némi víz (húú, ez most lehet, hogy nem volt valami jól érthető), szóval kb. 45 perc múlva. Utána a fedőt rajtahagyva hagyom, hogy készre párolódjon, a maradék vizet is magába igya.
Az 5 literes jénaim alját kibéleltem néhány ép előfőzött káposztalevéllel (félretettem néhány szintén épet a tetejére), erre jött a töltelék. A megfőtt lencsét, rizs és a mustár összekevertem, a maradék káposztaleveleket összemorzsoltam és a töltelékhez kevertem.
Ezt az egyveleget a jénaiba simítottam, a tetejét befedtem a félretett káposztalevelekkel, megkentem alaposan tejföllel és mehetett a sütőbe 200°C-ra grilles-hőlégkeverésen, amíg a teteje kicsit megpirult.
És mivel brutálisan nagy lett a mennyiség és Krisztián nem hajlandó káposztát enni (pláne vegát) ezért dobozolva ment felesleg a fagyasztóba, hogy a borongós időkben, majd újra varázsoljon a konyhába egy kis nyarat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...