2013. augusztus 17.

Görög gyümölcsleves

Most, hogy eljött az augusztus 20-i hosszú hétvége (és vele együtt újra a forróság), megbeszéltük Krisztiánnal, hogy olyat főzök, amit mindketten megeszünk, most kivételesen nem kell ebben a 4 napban kétfelé főzőcskéznem. Gyorsan megegyeztünk, hogy készítek egy jó nagy adag gyrost házi pitával (teljes kiőrlésű búza- és zabpehelyliszttel), házi görög joghurtból készült tzatzikivel, sok-sok friss zöldséggel és finom gyros husival. Viszont a nagy melegre való tekintettel jó lenne egy kis hűsítő, amivel nem kell túl sokat bíbelődni, hamar elkészül és nem mellesleg finom. Legyen gyümölcsleves, de nem a hagyományos főzős, habarásos fajta, hanem görög. Nem kell főzni, nincs vele túl sok meló és jól behűtve igazi finomságnak számít a tikkasztó nyári napokon.




Görög gyümölcsleves

Hozzávalók:
görögdinnye
sárgadinnye (most mézdinnye volt itthon)
sárgabarack
őszibarack
szőlő
(tulajdonképpen szinte bármilyen idény gyümölcs, de télen akár a konzerv vagy a fagyasztott is megteszi)
100%-os narancslé (vagy frissen facsart)
10%-os főzőtejszín
őrölt fahéj

A dinnyéket karalábévájóval kigombócoltam, a barackokat felkockáztam, a szőlőt leszemeztem. A gyümölcsöket egy nagy levesestálba tettem, felöntöttem annyi narancslével, amennyi jól ellepte. Tejszínt öntöttem rá, megbolondítottam egy jó csipetnyi őrölt fahéjjal és már be is tettem a hűtőbe.
Nem írtam mennyiségeket, mert minden attól függ, hogy ki mennyi és milyen gyümölcsöt tesz bele, így ízlésünk szerint alakítható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...