2013. augusztus 3.

Kecskeméti barackos kölestorta

Nálunk minden csaj Judit a családban, még én is bár nekem csak a második nevem az. Most Judit nap alkalmából készült egy kis jó nyári torta (a 2011-es év ország tortája), vagyis a Kecskeméti barackos kölestorta, ha már úgy is barackszezon van. Zila tortaforma híján sima 22 cm-es kapcsos tortaformában, mert ez az apró kis hiány nem szabad, hogy elvegye a kedvem a sütéstől.




Kecskeméti barackos kölestorta

Hozzávalók:

Köles alapfőzet:
29 dkg hántolt köles
1,1 l tej
26 dkg cukor
1 rúd vanília kikapart belseje
5 g só
6 dkg vaj
1 kezeletlen citrom reszelt héja

Torta tészta:
96 dkg lefőzött köles alap
3 db tojás
3 dkg mandulaliszt
7 dkg őrölt lenmag
6 dkg sűrű szűrőn áttört túró

Krémhez:
50 dkg langyosra kihűtött köles alap
10 dkg darabolt sárgabarack
15 dkg sárgabarack öntet (ami nem más, mint sima sárgabarack lekvár)
15 dkg felvert tejszínhab
2,5 ek zselatin
15 ek víz

Először az alap kölesfőzetet készítettem el, a kölest meleg vízzel átmostam,és a tejjel, sóval, vaníliával folyamatos kevergetés mellett puhára főztem. Amikor megpuhult lehúztam a tűzhelyről és belekevertem a cukrot, a vajat és a citromhéjat. Rögtön kimertem belőle fél kilónyit és letakarva félretettem a krémhez.

A maradék már nem forró kölesalaphoz (96 dkg) hozzákevertem a túrót, a mandulalisztet, az őrölt lenmagot és végül a tojásokat. Alaposan  kikevertem és egy 22 cm-es kapcsos sütőpapírral kibélelt tortaformába öntöttem. 180°C-ra előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt megsütöttem, majd rácsra borítva hagytam kihűlni.

A krémhez a langyosra kihűtött  kölesalaphoz hozzákevertem az aprított sárgabarackot, 5 dkg sárgabarack lekvárt, lazán belekevertem a felvert tejszínhabot. A zselatin a vízzel összemelegítettem és még  melegen a krémhez kevertem, végül az egészet folpackkal kibélelt tortaformába öntöttem. Ráhelyeztem a kölespiskótát és egy éjszakára a fagyasztóba tettem, (elvileg két órára kellett volna csak) mivel szombat délelőtt busszal kellett átutaztatnunk Tatára, ezért úgy gondoltam, hogy csak jó teszek vele, ha ebben a hőségben "eléggé behűtött" a torta.

Másnap reggel kiborítottam a tortaformából tortakartonra és egy éles késsel bekarcoltam rajta a 12 szelet, a 12 szelt közepébe egyenként háromszögeket karcoltam amikből teáskanállal kivájtam egy kis mélyedést. Ezekbe a mélyedésekbe töltöttem a baracklekvárt. A tortát szeletenként egy darab csokoládéval és fél szem sárgabarackkal díszítettem.

Olvasva lehet, hogy bonyolultnak hangzik, de ritka az ilyen könnyen elkészíthető torta. Nem egy nagy ördöngösség, kezdő háziasszonyok is bátran nekifoghatnak.

Ezennel kívánok minden Juditnak utólag is nagyon boldog névnapot!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...