2013. augusztus 30.

Paprikás csirke reformosan

Nálunk minden vasárnap este rituálé szerint történik, Krisztián átkapcsol a híradó után a TV2-re és megnézi a Naplót. Múlt héten leadtak egy riportot arról hogy a magyarok a legelhízottabbak egész Európában: a nők 30%-a, és a férfiak 26%-a (mert bő zsírban/olajban sült ételeket készítünk, a húsok, zöldségek többségét panírozzuk, a leveseket berántjuk, vagy habarjuk és még a közmondásainkban is "zabálásra" késztetjük magunkat). Nem állítom, hogy ez igaz minden egyes magyar emberre, de azért van benne valami, hogy a tipikusan magyar ételek nem éppen tartoznak az egészségesnek mondhatóak közé.
Ha Krisztián nem csak tőlem hallja a "papolást" az egészséges életmódról, hanem más számára hitelesebb forrás is megerősíti a hallottakat, akkor egy picit Ő is elgondolkozik, neki is változtatnia kellene.
A riportban egy svéd származású Magyarországon élő szakács bemutatta hogyan készíthetnénk a paprikás csirkét, hogy megmaradjon a magyaros jellege, de egészségesebb legyen.
Nos gondolom a blogból már mindenkinek kiderült, hogy Krisztián szívéhez a pocakján keresztül vezet az út, a riportot látva (elindult a nyálelválasztása) és kijelentette, hogy márpedig Ő ilyet akar.
Én pedig fellelkesülve a hirtelen kijelentéstől, hogy egészségesebb ételeket akar enni (és egy kicsit lefogyni) elkészítettem neki a reform paprikás csirkét.




Reform paprikás csirke

Hozzávalók:
1 egész csirkemell
1 nagy fej vöröshagyma
1 ek olivaolaj
1 tk őrölt pirospaprika
0,25 tk őrölt bors
0.5 tk tengeri só
2 db paradicsom
2 db paprika
3 dl passzírozott paradicsom (legjobb a passata)
3 dl víz

Nokedlihez:
1 db tojás
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
0,5 tk tengeri só
0,25 tk aprított petrezselyemzöld
0,25 dl víz

Salátához:
0,5 fej jégsaláta
1 szál újhagyma
0,5 kígyóuborka
1 db paprika
1 db paradicsom

A csirkemellet lebőröztem, kifiléztem (ezeket eltettem a fagyasztóba jók lesznek majd alaplébe). A hagymát felkockáztam, az olivaolajon üvegesre pároltam, lehúztam a főzőlapról és hozzákevertem az őrölt pirospaprikát. A paradicsomot, paprikát felkockáztam, beletettem a lábosba, felöntöttem a passzírozott paradicsommal, vízzel, fűszereztem az őrölt borssal és belemerítettem a pipimelleket. Kis hőmérsékleten kb. 50 perc alatt megpuhultak a csirkecicik és a zöldség is, ekkor kihalásztam a húst, botmixerrel pürésítettem a zöldségeket. Az összeturmixolt zöldségkrémet megsóztam, és visszatettem bele a húst, amíg rottyant egyet.
Közben elkészítettem a nokedlit: a tojásokat, a lisztet, a sót, és a vizet sűrűre kevertem, nokedliszaggatón lobogó sós vízbe szaggattam.
A salátához a a zöldségeket összeaprítottam (én szívem szerint tettem volna rá egy kevés olivaolajat és balzsamecetet, de hát Krisztián nincs oda érte, így ezek kimaradtak).
Az íze hát nem olyan mint a hagyományos paprikás csirkének, de mindenesetre finom és egészségesebb az eredeti változatnál, és még Krisztiánnak is ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...