2013. augusztus 26.

Tavaszi tekercs, ahogyan mi szeretjük

Nem sok kínai étel van, amit Krisztián hajlandó megenni. A már korábban említett Szecsuáni csirke abszolút kedvenc, ezen kívül szereti még a Csípős-savanyú levest, az Illatos-omlós csirkemellet és ami még felkerülhet a menüre az a Tavaszi tekercs.
Ugyan nem olyan autentikusan apró tekercsek készülnek itt a konyhámban, továbbá keleti bolt híján nem rizslapba, hanem réteslapba tekerem őket, de a mi ízlésünknek tökéletesen megfelelnek.



recept innen


Tavaszi tekercs

Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
50 dkg darált sertés/marhahús
20 dkg fejeskáposzta
15 dkg sárgarépa
5 ek szójaszósz
őrölt bors
2 ek kókuszolaj
1 csomag réteslap

A hagymát felkockáztam, a káposztát és a répát gyufaszálra vágtam (ezért nem készül sűrűbben nálunk, mert nem szeretek a Julienre vágással bíbelődni). Kerámia serpenyőbe tettem a 1 ek kókuszolajat, üvegesre pároltam benne a felkockázott hagymát, majd beletettem a darált húst, megborsoztam és zsírjára sütöttem.
Hozzáadtam a káposztát és a répát beleöntöttem a szójaszószt, mindösszesen 2 perc alatt átsütöttem, így még megmaradt a tartásuk és nem sültek túl. A réteslapokból 2 lapot tettem egymásra, hogy könnyebben kezelhető legyen a feltekerésnél és hosszában, keresztben ketté vágtam (tehát a lapot 4 felé). Az így keletkezett réteskockákba 2 evőkanálnyi tölteléket tettem, két oldalról behajtottam a  lapokat, majd a szabadon maradt rész felől feltekertem, sütőpapíros sütőlemezre tettem és vékonyan ecsettel megkentem a maradék kókuszolajjal.
180°C-ra előmelegített sütőben alsó-felső sütésen kb. 15 perc alatt aranybarnára sütöttem őket.
Nem történt sem tévedés, sem elírás, nem kell bele só, ugyanis a szójaszósztól kellőképpen sós lesz.
Szójaszósszal akármilyen hihetetlen rendkívül laktató.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...