2013. augusztus 28.

Túrós, lekváros derelye

Eljött a húsmentes nap ideje, új szokásunk szerint. Próbálom minél változatosabbá tenni Krisztiánnak, hogy lehetőleg ne menjen el tőle idő előtt a kedve, és teljesen be tudjon épülni a mindennapjainkba. Most fokhagymakrémleves volt egy kis füstölt sajttal és derelyéből egy jó kupacnyi. Krisztiánnak lekvárost (nemrég főztem be néhány üveg fahéjas szilvalekvárt, ez pont tökéletes volt bele), magamnak pedig túróst készítettem.
És újra meg kell, hogy jegyezzem: jók ezek a retró ebédek, még az én válogatós Szívem csücske is meg van elégedve velük.





Túrós és lekváros derelye

Hozzávalók:
50 dkg krumpli
20 dkg liszt (egészségesebben tönkölyliszttel)
1 db tojás
csipet só
1 ek zsír (egészégesebben kókuszzsírral)
fahéjas szilvalekvár
12 dkg túró
1 db kisebb tojás
2 gr stevia
1 ek zsír (egészségesebben kókuszzsírral)
8 ek zsemlemorzsa (egészségesebben zabkorpával)

A krumplit alaposan megmostam és héjában, enyhén sós vízben megfőztem. Még melegen lehúztam a héját és krumlinyomón átnyomtam (a végére még a mama régi krumplinyomója is eltörött a nagy erőlködésben). Amikor már csak langyos volt a krumpli hozzágyúrtam a lisztet, a tojást, a zsírt és egy jó csipetnyi sót. A túrós töltelékhez a túróhoz kevertem a tojást és a steviát. Serpenyőben felmelegítettem a zsírt, rászórtam a zsemlemorzsát és aranybarnára pirítottam.
Alaposan meglisztezett nyújtólapon 3-4 mm vastagra nyújtottam a tésztát és 4-5 cm széles csíkokra, azokat pedig 9 cm hosszú téglalapokká vágtam derelyevágóval. A csíkokra kb. 6 cm-ként 1 tk lekvárt ill. 1 tk túrós tölteléket tettem, majd az üres tésztarészt ráhajtottam és a széleket alaposan összenyomkodtam. Lobogó enyhén sós vízben addig főztem őket, amíg feljöttek a víz tetejére (egyszerre max. 10 db-ot). Pirított zsemlemorzsában megforgattam, és máris tálalás készek lettek egy kis porcukorral a tetejükön (a végén még Krisztián tetszését is megnyertem vele).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...