2013. szeptember 18.

Kijevi csirkemell

Igazi klasszikus, nálunk mégsem régóta van terítéken, ugyanis Krisztián a nyaralásunkon evett először. Mert ő az igazi magyaros ízek imádója tökéletesen meglenne élete végéig rántott karajon sült krumplival, pörköltön nokedlivel vagy sült tarján pirított hagymás krumplival (a megszokások embere). Ebből nehéz is kizökkenteni, de nem lehetetlen. Így ha nem is teljesen egészséges mert ugye olajba kisütött és panírozott, de legalább nem vörös húst eszik és ha készítek hozzá salátát egy kis vinegrettel máris fedezve van a napi öt adag zöldségből kettő.




Kijevi csirkemell (2 személyre)

Hozzávalók:
2 db fél csirkemellfilé
6 dkg vaj (véletlenül sem margarin)
4 gerezd fokhagyma
2 marék reszelt sajt (legjobbak a jellegtelen ízűek, hogy a fűszervaj tudjon érvényesülni)

őrölt bors
0,25 tk aprított petrezselyemzöld
liszt
tojás
zsemlemorzsa

A csirkemelleket felülről felszúrtam: egy hosszú vékony  lyukat vágtam bele a csirkemellek egész hosszában.
A vajhoz kevertem a sót, őrölt borsot, zúzott fokhagymát, aprított petrezselyemzöldet és egy maréknyi reszelt sajtot. Jó alaposan összekevertem a vajas masszát, kétfelé osztottam és az adagot megfelezve két folpackra halmoztam. Belesodortam a fóliába és 1,5 cm átmérőjű hengereket készítettem belőlük. A fűszervaj rudakat betettem a fagyasztóba 10 percre, hogy visszaszilárduljanak és könnyebben bele tudjam tölteni a csirkemellekbe. Miután megkeményedtek beletoltam a pipicicikbe vágott lyukakba, a tetejüket pedig fogpiszkálóval összetűztem, hogy sütés közben ne tudjon megszökni a finom töltelék. A csirkemelleket kívülről megsóztam és liszt, tojás, zsemlemorzsa kombinációba paníroztam.
Serpenyőben olajat melegítettem (ha kicsit egészségesebben szeretnénk akkor használhatunk kókuszolajat) és közepes hőmérsékleten aranybarnára sütöttem minden oldalát, nagyon is ügyelve arra, hogy véletlenül sem a húsvillával fordítsam meg.
Amikor kisült félbevágtam és megelőzendő, hogy az összes fűszervaj kicsordogáljon a vágott részekhez tömtem egy jó adag reszelt sajtot.

Abszolút nyerő: finom, és tápláló ebéd készült belőle. Már az illatok miatt is kár lenne kihagyni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...