2013. szeptember 13.

Kukába a bolti izzadásgátlókkal - élet az alumíniumsók után

Már egy ideje munkálkodom azon, hogy kiiktassuk az életünkből a veszélyes vegyszereket. Krisztián ugyan nehéz eset, de ugye "lassú víz partot mos" alapon, egyszer majd csak beadja a derekát és ő is váltani fog. Addig is én már lecseréltem a krémeket, testápolókat sehavajra, a tusfürdőt natúr szappanra, és most a izzadsággátlót natúr dezodorra.
Most nem ecsetelném minden részletében, hogy milyen összetevői mi mindenre károsak az izzadásgátlóknak, mert se vége, se hossza nem lenne ennek a posztnak (de, ha érdekel titeket bővebben pl. itt olvashattok róla). De kétségtelen, hogy a MINDEN melldaganatban kimutathatóak alumínium származékok, amik az izzadásgátlók fő alapanyagai és nagymértékben megakadályozzák/ visszafogják az izzadást. Nem is beszélve arról, hogy maga az izzadás természetes méregtelenítő folyamat, a probléma a verejtéket lebontó baktériumokkal van, aminek a lebontás után már kicsit sem lesz rózsa illata. Az izzadás megakadályozása, visszafojtása pedig azt eredményezi, hogy a szervezetben felhalmozódnak a méreganyagok.
Az hogy natúr kozmetikumokra térek át nem azt jelenti, hogy büdös szeretnék lenni, viszont ezt természetes módon is meg lehet akadályozni, minden szervezetre ártalmas anyag nélkül. Nem vagyok egy kifejezetten izzadós típus (Krisztiánhoz képest meg egyáltalán nem) ő már egy kis sétától is teljesen leizzad egy kellemes őszi/tavaszi napsütéses napon, addig én csak a kifejezett kánikulában jóval 30°C felett vagy edzés/torna alatt szoktam megizzadni.
Szóval számtalan módja van annak, hogy ne bűzölögjünk egész nap anélkül, hogy mindenféle alumíniumos mérget kennénk magunkra.

Összegyűjtöttem néhányat közülük:


  Ezekből gyúrtam össze a saját összeállításomat.


A végeredmény


Természetes krémdezodor

Hozzávalók:
25 g finomítatlan sehavaj
25 g finomítatlan kakaóvaj
50 g kukorica keményítő
50 g szódabikarbóna
3 csepp 100%-os teafa olaj

A sehavajat és a kakaóvajat egy kis tálkába tettem és vízgőz felett felolvasztottam. Amikor már teljesen folyós volt hozzákevertem a szódabikarbónát és a keményítőt, majd belecsepegtettem a teafaolajat. Ebben az állapotában még folyós, de szobahőmérsékleten hamar visszadermed. Kiürült krémes tégelybe öntöttem és hagytam hogy visszaszilárduljon. Más dolgom nincs is vele, csak reggelente egy fél borsószemnyit a hónaljamra kenek. A sehavaj és a kakaóvaj táplálják a bőrt, a szódabikarbóna megakadályozza a baktériumok elszaporodását, a keményítő felszívja az izzadtságot, a teafa olaj pedig antibakteriális hatású, és így ez is a baktériumok elszaporodását gátolja.

Én sehavajból és kakaóvajból MosóMamisat használok, mert a hozzánk legközelebbi herbáriában is kapható és ott van a a legjobb áron. Szódabikarbónát és keményítőt a Sparban veszek, de ezek úgy is mindig vannak itthon a sütés-főzés miatt, a teafa olajat pedig a Rossmannban vettem (de láttam a DM-ben, és a Tescoban is, a lényeg csak az, hogy 100%-osak legyen, ne valami olcsó pacsuli).
Az árak pedig a következőképpen alakulnak:

Sehavaj 50 g                   600 Ft
Kakaóvaj 50 g                625 Ft
Szódabikarbóna 50 g        89 Ft
Keményítő 50 g                72 Ft
Teafa olaj 3 csepp            15 Ft
Összesen:                    1.401 Ft

Pontosan nem tudom, hogy menni időre lesz elég ez a mennyiség (szemre minimum fél évet saccolok neki), de utólag azt is pontosan megírom.

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...