2013. szeptember 25.

Töltött csirkecomb

A hét elején francia hagymalevest főztem sajtos pirítóssal, de sajnos csúfos kudarcot vallottam. Hiába nem jöhet be még nálunk se minden, még akkor sem, ha a legjobb helyről szerzem be a receptet. Így a sikertelen kísérlet után valamivel ki kellett engesztelnem Krisztián háborgó pocakját, amit megízlelve nem rándul furcsa fintorba az arca.
Egy jó kis töltött csirkecombnak rizibizivel nem tud ellenállni. A recept ugyan nem volt családi, de mióta először próbáltuk tudtuk, hogy innentől az lett.


Recept innen


Töltött csirkecombok (és csirkemájfelfújt)

Hozzávalók:
2 db egész csirkecomb
20 dkg csirkemáj
1 db szikkadt zsemle
1 kisebb sárgarépa
1 db tojás sárgája
1 tk aprított petrezselyemzöld
olaj

őrölt bors
majoranna

A csirkemájakat deszkán késsel elkapartam, a szikkadt zsemlét vízbe áztattam, majd jól kicsavarva a májhoz adtam. Beleütöttem egy tojás sárgáját, kis lyukú reszelőn belereszeltem a sárgarépát, sóztam, borsoztam, majorannával ízesítettem és aprított petrezselyemzöldet adtam hozzá. Egynemű masszát kevertem belőle, amit a csirkecombok meglazított bőre alá töltöttem, a maradék tölteléket szuflés tálkákba tettem (ez az adag 4 db nagyobb egész csirkecombba, vagy 6 db kisebbe tölthető bele, ekkor nem marad szuflénak való). A csirkecombokat sóztam, borsoztam  és olivaolajjal vékonyan kikent sütőtálba tettem, majd kb. 1 dl vizet öntöttem mellé. A májszuflét és a csirkecombokat 180°C-ra előmelegített hőlégkeverésre állított sütőbe tettem 30-40 percre, míg a csirke bőre szép aranybarnára és ropogósra sült (a szuflénak csak 20 perc szükséges).
Egy kis barnarizses rizibizivel igazi ínyencség lett Krisztiánnak, és végre nem húzta a száját sem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...