2013. október 27.

Csirkemell csíkok őszi sült zöldségekkel

Imádom a sütőtököt, most hogy szezonja van minden héten készítek belőle valamit. Van, hogy leves lesz belőle, van, hogy köret, de néha csak önmagában sütve készítem el. 
Most hétvégén kedvet kaptam, hogy az őszi színekkel, és zöldségekkel egy egyszerű és gyors csirkés egytálételt készítettem, tele rosttal és vitaminokkal.




Csirkemell csíkok őszi sült zöldségekkel

Hozzávalók:
0,5 csirkemell filé
0,5 sütőtök
2 marék kelbimbó
1 közepes vöröshagyma
1 db nagyobb cékla
őrölt bors
2 ek olivaolaj

A sütőtököt félbevágtam, a magokat kikapartam, a héját krumplihámozóval meghámoztam és a felét felkockáztam (a másik felét félretettem az a sütőtöklébe kellett). A kelbimbót megmostam, megszabadítottam a külső sérült elsárgult levelektől, a nagyobbakat négybe, a közepeseket félbe vágtam. A hagymát megpucoltam, és 8 cikkelyre vágtam, a céklát megpucoltam és felkockáztam, a csirkemellet felcsíkoztam. Egy serpenyőben felforrósítottam az olajat és beleraktam a zöldségeket  kb. 3 perc alatt folyamatosan kevergetve megpirítottam őket. Mindegyik zöldség nagyon könnyen puhul és túlsütni sem érdemes, mert szétesnek, és nem mellesleg minden vitamin kárba veszne. Amikor megpirultak egy kicsit a zöldségek, akkor adtam hozzá a felcsíkozott csirkemellfilét, fehéredésig sütöttem, ami kb. 1 perc volt, aztán alá öntöttem 0,5 dl vizet és közepes hőmérsékleten  fedő alatt pároltam kb. 10 percet. 
Mire a hús megpuhult, a víz elpárolódott és az étel is elkészült.

És mi van a gyors és egyszerű ebédemben:
 - A vitamin
 - B vitamin
 - C vitamin
- béta-karotin
- antioxidánsok
- kálium
- foszfor
- vas
- réz
- mangán
- kálcium 
- nátrium
- kén
- króm
- folsav
- jód
- szelén
- cink

És ez csak a mellékes plusz az íze, az illata és az őszi leveleket idéző színei mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...