2013. november 14.

A legfinomabb vajas pogácsa

Tartalmas leves mellé mindig készítek valamilyen aprósüteményt, Krisztián legjobban a croissant-t és a pogácsát szereti. Hétvégén már el is kezdte mondogatni, hogy mostanában "olyan egészséges ételeket eszik csak, hogy már itt lenne az ideje, ha készítenék neki egy jó kis magyaros, zsíros kaját, mert valahogyan kompenzálnia kell a sok zöldséget, gyümölcsöt". :)
Ha már a gulyáslevesre esett a választása, akkor legyen mellé valamilyen rágcsa is, rajtam a döntés, hogy croissant-t vagy pogácsát készítek hozzá. Nálam pedig nagyon egyszerű szokott lenni a döntés: melyikbe kell több vaj?
Mert mindenféle szeméttel (bocsánat margarinnal) még sütni sem vagyok hajlandó, nemhogy kenyérre kenni, így általában a hűtő vaj tartalma dönt afelől, hogy mit süssek.
Mivel még a nagy bevásárlás előtt vagyok, ezért készül most omlós vajas pogácsa nálunk, ami nemcsak hihetetlenül finom, de légmentesen zárható dobozban 3-4 napig is ugyanolyan friss maradna, mint közvetlenül a sütés után, persze, ha ennyi ideig kibírná nálunk egy adag pogácsa.


Recept innen


Vajas pogácsa

Hozzávalók:
25 dkg liszt
12,5 dkg vaj
3 db tojás
2 ek tejföl
1,5 dkg élesztő
0,5 dl tej
1 tk cukor
1,5 kk só
10 dkg reszelt trappista sajt

A lisztben elmorzsoltam a vajat, 2 db tojást, a cukrot, a sót és a tejfölt jól összekevertem.
A masszát beleöntöttem a lisztes részbe, majd hozzáöntöttem a meglangyosított tejet és belemorzsoltam az élesztőt is (felesleges külön felfuttatni, így is ugyanúgy meg fogja emelni a tésztát, hiszen pihen majd eleget). Először borzasztóan ragad, de így a jó nem rontottam el semmit.
A tésztát alaposan meglisztezett nyújtólapra borítottam és kb. 15 percet pihentettem, majd kinyújtottam már amennyire ezt a ragacsot nyújtani lehetséges (most az elején talán egyszerűbb kézzel húzni). A kapott tésztalap oldalát 2/3-ig behajtottam, majd a másik oldalát ráhajtottam a már behajtott tésztacsíkra, végül alulról felfelé félbehajtottam az egészet. A nyújtást hajtogatást még háromszor megismételtem fél órás pihentetésekkel. Az utolsó nyújtás végére a tészta teljesen jól kezelhető állagú lesz.
Ujjnyi vastagra nyújtottam ki a jól meghajtogatott, kipihentettet pogácsa tésztát. Felvert tojással lekentem a tetejét és megszórtam reszelt sajttal. 3 cm-es pogácsaszaggatóval kiszaggattam, sütőpapírral bélelt sütőlemezre pakoltam a pogikat és 180°C-ra előmelegített sütőben alsó-felső sütésen,  gyönyörű aranybarnára sütöttem őket. Vigyázat nem lehet abbahagyni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...