2013. december 15.

Tű, cérna, olló varródobozba való

Már régóta vágytam egy olyan igazi, régimódi, harmonika alakban kihajtható varródobozra. De sajnos kisebbfajta vagyonba kerül még használtan is (én meg valami eszméletlenül spull vagyok ha magamról van szó, nem szívesen adok ki 9-12 ezret érte).
Eddig két pinduri dobozban tartottam a cérnákat, tűket, gombokat, kellékeket. Mostanra viszont kinőttem a dobozokat, úgyhogy kellett egy B verzió a hagyományos, régimódi varródoboz híján, hogy ne kallódjanak mindenfelé a varróeszközeim.
A szüleimtől a születésnapomra kaptam az IKEÁból egy Moppe mini fiókos szekrényt, amit kedvem szerint alakíthattam.
Az eredeti állapot a nagy projekt elkezdése előtt
Elkészülve pedig így néz ki

Azóta használatba vettem és elkészült az első kocsicipő a húgicám barátnőjének a kisfiának: Máténak

Ennek a sünikének is van már rendes otthona :)


Ide pedig bekerült minden ömlesztve: szabásminták, szalagok, patentok, gombok, meg miegymás...



Amire szükségem volt az elkészítéshez:

  • MOPPE mini fiókos szekrényre,
  • maradék textilekre,
  • cérnára,
  • decupage ragasztóra
  • fehér akril festékre, 
  • ecsetre.
A doboz külsejét 2 rétegben átkentem az akril festékkel és hagytam, hogy teljesen megszáradjon. A maradék textilekből kivágtam 1-1 cm-rel nagyobb négyzetet, mint a fiókok első lapja. Mivel nem igazán vagyok híres a szép írásomról, ezért ceruzával először a kivágott textilekre felpingáltam a szövegeket (azaz, hogy mit, hogy rejteni az adott fiók), majd a száröltéssel felvarrtam (hímeztem) a szövegeket. A fiókokat kihúztam a helyükről és ecsettel felkentem az előlapjukra a ragasztót (vastagon, mert valamennyit a száraz fa is "beszippant" belőle).
Az előkészített textileket a fiókok ragasztós előlapjára simítottam és a maradék lifegő részeket az oldalához ragasztottam. Néhány óra száradás után betoltam őket a helyükre és belepakoltam. 
Ugyan még két fiók üresen maradt, de remélem nemsokára vehetünk egy varrógépet (hogy ne kelljen mindent kézzel varrnom) és így minden fiók teljesen ki lesz használva.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...