2014. január 2.

Sajtos-magos perec tang zhonggal

Az újévre szánt lencseragu leves mellé mindenképpen akartam valamit sütni, ilyen tartalmas leves mellé már nem hiányzott semmiféle nagyobb volumenű főétel, ezért csak egy kis pékárura gondoltam. Semmi nagy dolog, csak egy kis perec mindenféle jóval. Krisztián is segédkezett a készítésnél, így hamarabb ment a munka is.



Sajtos-magos perec tang zhonggal

Hozzávalók:
15 dkg finomliszt
35 dkg kenyérliszt
2 ek olaj
0,5 tk só
1,5 tk cukor
3 dkg friss élesztő
12 dkg tang zhong (2 dkg lisztből, és 1 dl vízből)
víz (amennyit felvesz)
1 db tojás
magkeverék (most darálatlan mákot, napraforgómagot, szezámmagot, és lenmagot kevertünk össze)
sajt

A víz kivételével minden hozzávalót egy tálba mértem (hidegen, nem futtattam fel az élesztőt sem), a vizet kis adagokban adtam hozzá, épp csak annyit, hogy rugalmas és közepesen kemény legyen.
Nem jó, ha túl lágy lesz, mert nem lehet majd rendesen megformázni belőle a pereceket. Félretettem pihenni a tésztát és másfél órára "megfeledkeztem" róla.
Amikor a duplájára kelt a tészta kinyomkodtam belőle a levegőt, 8 egyenlő részre osztottam a tésztát, és 60-70 cm-es "kukacokat" sodortam belőlük. Perec formára alakítottam a tésztahengereket és sütőpapíros sütőlemezre helyeztem őket. Az én munkám itt  be is fejeződött, mert Krisztián átvette a stafétát és lekente a pereceket a felvert tojással, megszórta a magkeverékkel és a reszelt sajttal.
A pereceket 220°C-ra előmelegített sütőbe tettem, alsó-felső sütésen, és addig sütöttem, amíg aranybarna színt kaptak.
Kívül fantasztikusan ropogósak belül pedig lágyak és puhák lettek. Frissen tökéletes ropogtatnivaló volt a leves mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...