2014. április 15.

Gluténmentes piskótatekercs lemon curddal

Hugi barátnőjétől Vicustól kaptam kölcsön két kismama nadrágot, amikor még szigorúan ágyhoz voltam kötve és nem jöhetett szóba az, hogy felkerekedjünk és elinduljunk vásárolni. Csípőben elég hamar kikerekedtem, így a régi nadrágjaim nem voltak már kényelmesek, nagyon szorították a hasam, a kötelező vizsgálatokra viszont el kellett járnom, így életmentő volt a kölcsönkapott kismamafarmer.
Mikor már fent lehettem és jól bírtam a "strapát", felmentünk a családdal Budaörsre, hogy vegyünk nekem egy saját nadrágot, ami tökéletesen passzol rám.
Így kimostam a kölcsönkapott nacit és visszavittem Vicusnak. De semmiképpen sem szerettem volna üres kézzel érkezni, hogy valamivel meghálálhassam a kedvességet sütöttem egy tálca sütit teljesen gluténmentesen, hogy a család minden tagja tudjon enni belőle.
A gluténmentes piskóta receptjét Limarától vettem, a töltelék és az áthúzó krém pedig lemon curd volt, amit megspékeltem még negyed tábla gluténmentes olvasztott tejcsokival (sajnos gluténmentes étcsokit nem találtam sehol, pedig ízben az jobban illett volna hozzá).

Szelet kép nem készült, mert nem akartam úgy átadni, hogy én már fel van vágva


Gluténmentes piskótatekercs lemon curddal

Hozzávalók:

Piskótához
6 db tojás
6 púpozott ek cukor
fél kezeletlen citrom reszelt héja
6 púpozott ek rizsliszt
1 ek burgonya keményítő

Krémhez
2 db meyer citrom reszelt héja
9 dkg cukor
2 db tojás
1,1 dl citromlé (a lereszelt héjú citromokból)
12 dkg vaj

gluténmentes tejcsokoládé

A sütőt előmelegítettem 175°C-ra. A piskótához a tojásokat szétválasztottam, a sárgájukat a lereszelt citromhéjjal és a cukorral habosra kevertem. A tojások fehérjét kemény habbá vertem és két evőkanálnyit a cukros tojássárgájához kevertem, lazítva ezzel az állagát, majd hozzáadtam a lisztet, a keményítőt és ezekkel is simára kevertem. Végül a tojásfehérje habot forgattam bele óvatosan, majd sütőpapírral kibélelt sütőlemezre simítottam és kb 15 perc alatt megsütöttem.
Amikor kisült sütőpapírostól áthúztam egy konyharuhára és a hosszabbik oldala felől sorosan feltekertem. Rácsra tettem hűlni, közben pedig elkészítettem a krémet.
A tojásokat hőálló tálba ütöttem, hozzáadtam a cukrot, a citromok lereszelt héját, kifacsart levét és a keveréket gőzfürdő felett folyamatosan kevergetve addig melegítettem, amíg puding sűrűségű nem lett. Ekkor levettem a gőzről és néha megkeverve (hogy ne bőrösödjön be) kihűtöttem, amikor már csak langyos volt a citromos, tojásos krém belekockáztam a vajat és tökéletesen elkevertem benne. Ekkor már csak a hűtés volt hátra (addig nem igazán tölthető a krémmel a piskótatekercs, amíg a vaj vissza nem szilárdul, mert egyszerűen kifolyik a végeken).
A kihűlt piskótát kigöngyöltem a konyharuhából, óvatosan lehúztam róla a sütőpapírt és a krém kétharmadával megtöltöttem. Újra feltekertem, a külsejét is áthúztam a maradék krémmel.
A csokit tálkába tördeltem és mikróban kiolvasztási funkción másfél perc alatt megolvasztottam. A folyós tejcsokit kiskanállal a tekercs tetejére csorgattam, ezzel pedig el is készült a minden porcikájában gluténmentes citromkrémes piskótatekercs.
Vicus visszajelzéséből azt tudtam meg, hogy ízlett nekik :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...