2014. május 18.

Ördögpecsenye - avagy egy férfi szívéhez leggyorsabban a gyomrán keresztül vezet az út

Krisztiánnal nagyon más ízlésűek vagyunk. Míg én kísérletező kedvű vagyok, szívesen eszem a világ bármely konyhájából, érdekelnek az érdekes ízkombinációk, addig Krisztián a tökéletes ellentétem csakis a jó magyar konyhát szereti zsírosan, fűszeresen, húsosan. Sok-sok éven át el sem tudta képzelni, hogy hogyan lehet akár egyetlen napot is kibírni hús nélkül.
Aztán 2 éve nagypénteken úgy döntött, hogy arra az egy napra csatlakozik az én böjtömhöz. Láss csodát túlélte a kis "mártír". Azóta átgondolta a "nemlehettúlélniegyetlennapotsemhúsnélkül" teóriáját és mostanra eljutottunk odáig hogy heti 2 húsmentes napot tart ő is.
De ha igazán a kedvében akarok járni, akkor meglepem valami ínycsiklandozó finomsággal, amitől egyenesen elalél, és amiért bármit képes megtenni, most pl. ördögpecsenyével (nem, nem azért főztem most, mert akarok valamit, szimplán csak, hogy örömet szerezzek neki).




Ördögpecsenye

Hozzávalók:
30 dkg sertéscomb
15 dkg marhacomb
10 dkg csirkemáj
5 dkg kolozsvári szalonna
1 közepes fej vöröshagyma
10 dkg csiperkegomba
1 db szép nagy paradicsom
1 db paprika
8-10 dkg zöldborsó
bors
pirospaprika
darált erőspaprika 

A kolozsvári szalonnát felcsíkoztam, a gombát, felszeleteltem, a vöröshagymát felkockáztam. Egy jó nagy lábosban a szalonna zsírját kiolvasztottam, ebbe tettem bele a hagymát, gombát, közepesre vettem a hőfokot és megpároltam őket. Közben a marhát felszeleteltem, aztán vékonyan felcsíkoztam, beletettem a lábosba, visszavettem a maximumra a hőfokot, és lepirítottam a húst. Közben a sertést is hasonlóan vékonyan felcsíkoztam, majd ez is az edénybe került. Végül a csirkemájat is ugyanígy vágtam fel és adtam a többi hozzávalóhoz. A paprikákat paradicsomokat apróra kockáztam, majd a zöldborsóval együtt a pecsenyéhez adtam. Fűszereztem (pirospaprika, bors, darált erőspaprika) felöntöttem az egészet annyi vízzel amennyi pont ellepte, letakartam fedővel,  visszavettem a hőfokot 2-esre, hogy nagyon lassan főhessen, és magára hagytam kb 5 órára (bizony, baromi lassan puhul meg a marha benne, ezért is van csak ritkán a repertoáron), az utolsó fél órában levettem a fedőt, sóztam, és közepesre, 5-ösre véve a hőfokot besűrítettem a szaftot.
Párolt rizzsel szoktam tálalni, de finom lehet tepsis krumplival is.
Ez az az étel, ami igazán meg tudja dobogtatni  Krisztián szívét, amiért még kezet is csókol.
Ajánlom minden húsimádónak (a többféle hústól teljesen "kerek" az íze), akik szeretik a magyaros, csípős ízeket, nem fogak csalódni benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...