2014. december 28.

Buche de Noel avagy a klasszikus francia fatörzs

Idén nem vittem túlzásba a karácsonyi sütemény sütést, mert alig láttam a fáradtságól és bőven elég, ha kétféle sütiből válogathatunk, hogy ne együk túl magunkat édességekből sem.
Krisztián kívánsága szerint mint minden évben most is készült egy tepsi zserbó, de hogy más süti is kerüljön az asztalra kerestem egy igazán karácsonyi édességet. A francia fatörzsre esett a választásom (és ezt nem is bántam meg), talán jövőre is felkerül a sütilistára.
Rengeteg receptet találtam, és egyik sem egyezett meg (valószínű ez olyan náluk mint nálunk a beigli meg a zserbó, hogy minden családnak, városnak, tájegységnek megvan a maga eredeti, tökéletes receptje), pedig autentikus receptet szerettem volna. Ami viszont minden francia receptben benne volt az a rum. Így végül egy olyat választottam aminek a krémje a leginkább megtetszett.






Buche de Noel a klasszikus francia fatörzs

Hozzávalók:


Piskótához:
6 db tojás
12 dkg cukor
7 dkg rétesliszt
3 dkg kakaópor
3 ek rum
1/2 kk szódabikarbóna

Krémhez:
3 db tojás
15 dkg cukor
3 dkg kakaópor
1 narancs reszelt héja
20 dkg vaj

A piskótához a tojások sárgáját a cukorral habosra kevertem, a fehérjéket pedig csipetnyi sóval keményre vertem. A cukros tojásokhoz hozzákevertem a lisztet, a kakaóport és a szódabikarbónát, majd a tojásfehérje habot óvatosan beleforgattam. A piskótát sütőpapíros sütőlemezre simítottam és 180°C-ra előmelegített sütőben (alsó-felső sütésen) 10 perc alatt megsütöttem.
Amikor elkészült kivettem, leválasztottam a sütőpapírról és egy másik sütőpapírra borítottam, amire előzőleg kakaóport szitáltam. A piskótát meglocsoltam a rummal és a keskenyebbik oldalából levágtam egy 3 centis csíkot (azt félretettem), a maradékot pedig a hosszabbik oldala felől szorosan feltekertem és így hagytam kihűlni.

A krémhez habüstbe ütöttem a tojásokat, hozzájuk adtam a cukrot, kakaóport és egy alaposan megmosott narancs lereszelt héját. Gőz fölött folyamatosan kézi habverővel kevergetve puding sűrűségű krémet főztem belőle, majd félretettem hűlni.
Amikor kihűlt hozzáadtam a lágy vajat és botmixerrel simára turmixoltam (ettől Gréta babám sírva fakadt :( ).
A félretett piskótacsíkból 3 centis pogácsaszaggatóval piskóta korongokat szaggattam ki (ezek lettek a fatörzs görcsei). A kihűlt piskótatekercset kibontottam, gurigattam és megkentem a krém felével, majd újra feltekertem. Kívülről bevontam a maradék krémmel, elosztottam rajta a piskóta korongokat vagyis a görcsöket és a krémet villával kéregmintásra varázsoltam.
Behűtve isteni finom volt, bár megegyeztünk Krisztiánnal, hogy ő azért mégiscsak megmarad a jól bevált zserbójánál :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...