2015. január 28.

Hagymás-tejfölös csülök

2012 októberében kezdtem el írni a Csibekalandokat, ebben az évben augusztus végén Krisztiánnal Visegrádon nyaraltunk. Fantasztikus hetünk volt, rengeteget kirándultunk, nézelődtünk, pihentünk és jókat ettünk, ittunk. Egyik nap átmentünk Szentendrére a Skanzenba, de aznap nem ebédeltünk meg Visegrádon, úgyhogy korgó gyomorral kerestük a buszvégállomáshoz legközelebb eső csárdát/éttermet/büfét vagy bármit ahol megtömhetjük a bendőnket. Akkor találtunk rá Erm's Csülök & Jazz éttermére, ahol egész nyaralásunk alatt a legfinomabb ebédet ettük, a legolcsóbban. Krisztián azóta is emlegeti azt a piros zománcos lábasban tálalt fokhagymás-tejfölös csülköt. Nagyon visszahúz a szívünk, talán jövőre ha Gréta már elég nagy lesz egy hosszabb utazáshoz, nyaraláshoz visszatérünk ide.
Addig viszont, amíg nem járunk újra Szentendrén itthon készül többféle formában a csülök, most éppen jénaiban sütve krumplival, hagymával és sok-sok tejföllel.





Hagymás-tejfölös csülök jénaiban

Hozzávalók:

70-80 dkg-os sertéscsülök
80 dkg burgonya,
6 db fokhagymagerezd
2 db közepes vöröshagyma
1 nagy doboz tejföl (450 g)
őrölt bors

A csülköt a hentes kicsontozta nekem, szóval ezzel már nem kellett bíbelődnöm. Itthon megmostam és feltettem alacsony hőmérsékleten főni egy akkora fazékban, amiben bőven ellepte a víz. Mivel nem nagyon volt időm ezért csak másfél órán át tudtam előfőzni. 
A krumplikat megpucoltam és 1 centi vastag karikákra vágtam, sóztam, borsoztam őket és a jénai aljába rendezgettem a karikák felét.
Az előfőzött csülköt felszeleteltem, szintén sóztam, borsoztam és a krumpli rétegre rendeztem a csülök szeleteket. Közéjük dobáltam a megpucolt fokhagymákat, aztán befedtem az egészet a maradék felkarikázott krumplival és 1 dl vizet öntöttem az aljára. Megpucolt, felkarikázott vöröshagymát szórtam a tetejére, a tejfölt kikevertem sóval, borssal és jó vastagon megkentem az egész tetejét. Rátettem a jénaira a tetejét és betettem a 180°C-ra előmelegített sütőbe hőlégkeverésen 4 órára sülni (ha lenne kuktám és rendesen elő tudtam volna főzni a csülköt, akkor elég lett volna 2,5-3 óra is).
Az illata valami hihetetlen volt, még nekem is "csorgott a nyálam", pedig én nem is szeretem a disznóságokat.
Próbáljátok ki, ha szeretitek a magyaros ízeket, vagy ha Szentendrén jártok látogassatok el Ermhez és egyetek egy jót helyettünk is.

És itt van néhány emlék fénykép (2012-ből) Erm's étterméről és az ott elfogyasztott finomságokról:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...