2015. február 20.

Profiterol

Az idei fánkprojekt utolsó előtti felvonásaként profiterolt készítettem. Ez egy nagyon, de nagyon finom olasz fánk. Tésztájában hasonló, mint a mi képviselőfánkunk (ha még nem is kóstoltátok, de a hipermarketek csemegepultjában vagy előrecsomagolva a hűtőben már biztosan láthattátok az öntetben "úszó" golyócskákat). Sokféle krémtöltettel és öntettel elkészíthető, így a variációk száma szinte végtelen (Olaszországban nem ritka, hogy sós krémmel, öntettel készítik), de én most csak egy alap vanília töltelékes, csokiöntetes alaprecepttel készültem, nézzétek meg milyenek lettek, hátha ti is kedvet kaptok hozzá.




Recept innen


Profiterol

Hozzávalók (36 darabhoz):

Tésztához:
63 g víz
63 g olaj
63 g liszt
2 db tojás
csipet só
csipet cukor

Krémhez:
2 db vaníliarúd
37 g étkezési keményítő
10 dkg cukor
437 ml tej
5 db tojás sárgája

Öntethez:
20 dkg 52%-os étcsokoládé  (olasz)
150 ml habtejszín (30%-os zsírtartalmú)

A tésztához egy lábasba öntöttem az olajat, a vizet, hozzáadtam a cukrot és a sót. A keveréket feltettem a tűzhelyre, és amikor felforrt hozzáadtam a lisztet. Addig kevergettem, amíg a massza elvált a lábas falától, ekkor levettem a tűzhelyről és habverővel magas fokozaton elkezdtem keverni. A tojásokat egyenként bele csurgattam és addig kevertem, amíg szép fényes, egynemű tészta lett belőle.
A kapott tésztát habzsákba töltöttem és szilikonos sütőpapírral bevont sütőlemezre kb. 2 cm-es halmokat nyomtam. Gőz kell a sütéshez, ezért a sütőpapírra és a tésztahalmocskákra jó bőven vizet permeteztem. 210°C-on 15 percig sütöttem őket, szép nagyra nőttek és aranybarnák lettek.
A krémhez a keményítőt, a cukor felét, a vaníliarúdból kikapart magokat és a tejet összekevertem egy lábasban. Egy tálban a tojások sárgáját kikevertem a cukor másik felével és a tejes keverékből egy picivel felhígítottam. A tejes keveréket feltettem a tűzhelyre és felforraltam, majd folyamatos kevergetés mellett a tojásos keveréket hozzácsorgattam és puding sűrűségűre főztem. Amikor elkészült rögtön egy darab folpackot simítottam a krém tetejére, hogy ne tudjon bebőrösödni és hűtőfürdőbe tettem a lábast. Amikor a krém már csak langyos volt habzsákba töltöttem és sima kör alakú csővel megtöltöttem a fánkok üreges belsejét.
A csokit mikróban 2x5 perc alatt kiolvasztási fokozaton megolvasztottam, majd forró tejszínnel felhígítottam.
A megtöltött fánkokat tálba tettem és az öntettel nyakon öntöttem.

Krisztián szerint kicsit sem olyan, mint egy fánk (mondjuk neki csak a szalagos farsangi és a forgácsfánk tartozik ebbe a kategóriába), de finom.

TIPP:
A vaníliarudat ne dobjátok ki, tegyétek akár egy jól záródó műanyagdobozba, vagy egy befőttes üvegbe és öntsetek rá apró szemű cukrot (pl. sütőcukor), néhány hetente rázzátok meg így házi vaníliáscukrotok is lehet egyben.

2 megjegyzés:

  1. Én nem vagyok egy nagy fánk készítő/fogyasztó, de ez engem is felcsigázott :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha hiszed, ha nem először féltem nekifogni. A nagyikám gyerekkoromban egyszer próbálkozott képviselőfánk sütéssel, de olyan borzalmas lett, hogy még Morzsi kutya sem akarta megenni a végeredményt. Szóval remegett a térdem, amikor kivettem a sütőből a tepsit, mert ha a mamának nem sikerült, aki pedig fantasztikusan sütött-főzött, akkor na vajon nekem, milyen lesz :)
      Te se csigázd magad sokáig Gabi ;) Nagyon, de nagyon finom, nem szabad kihagyni (legalább 1x ki kell próbálni, utána meg már nem lehet abbahagyni ;) ).

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...