2015. április 26.

Ágyszoknyák

Amikor Gréta már a pocakban volt, adott volt a kérdés, hogy milyen legyen a gyerekszoba. Mivel végig veszélyeztetett terhes voltam , így volt időm azon gondolkozni, hogy hogyan is tudnám elképzelni, főleg miután a 25. héten megkuksizhattuk a 4D-s ultrahangon, hogy tuti kislány.
Valami különlegeset szerettem volna, nem csak valami egyszerű Disney hercegnős, vagy Micimackós szobát, hanem valami igazán egyedit. Szerintem egészen jól sikerült kiviteleznem, már korábban megmutattam nektek az végeredményt. Amikor a kiegészítőkre került a sor, tudtam, hogy baldahint nem szeretnék a gyerekágyra. Nem is igazán tetszett és a védőnő úgy is levetette volna rögtön az első látogatása alkalmával.
Amikbe viszont első látásra beleszerettem (ugyan semmi hasznuk nincsen), azok az ágyszoknyák. Funkcionális szerepük nincsen, csak látványelem, de legalább nem kell aggódni miatta (nincs fulladásveszély).
Ezek a darabok Magyarországon nem szerezhetők be, csak külföldről lehet rendelni és elég borsos áruk van (átszámolva 40.000-től 100.000-ig).
Krisztián is csak azt hajtogatta, hogy haszontalan giccs, minek ez nekünk, azaz a gyereknek, végül aztán addig rágtam a fülét, amíg belement a dologba, hogy anyagot vegyek és én magam elkészítsem, hogy olcsósítsak a dolgon, maradék anyagot is felhasználtam a készítéshez.


Az ágyszoknya alapjához egy régi szakadt a abroszt használtam (az alap egyáltalán nem fog látszódni a használatban), ezen majdnem 2.000 Ft-ot spóroltam. A fodrokhoz 3 féle anyagot vettem: egy pinket, egy fehér alapon színes pöttyöset és egy halvány rózsaszínt. Mindegyik másfél méter széles pamutvászon anyagból 1,8 méterre volt szükségem. A rövid oldalakhoz 90 cm hosszú, a hosszú oldalakhoz pedig 180 cm hosszú csíkokat vágtam. Mindegyik csík 19 cm széles lett, minden oldalukról ,be is szegtem őket. A csíkokat beraktam (befodroztam), gombostűkkel megtűztem és 12 cm-két felvarrtam az ágy alapról lelógó textil részekre. Így a felvarrt részt takarta a matrac ill. a felette lévő fodor alja.


Amikor aztán leengedtük az ágyat akkor le kellett vennem az ágyszoknyát, mert az alacsony állásban már nem lett volna jó. Így új ágyszoknya után néztem, amihez a Pinteresten találtam meg a tökéletes ötletet. Sokkal egyszerűbb volt, mint az első. Az alaphoz megint csak tudtam maradék anyagot használni, csak tüllt kellett rendelnem 1,5 m széles 2 m hosszú darabot. Ezt felvágtam 12 cm széles 18 cm hosszú csíkokra, ezeket hosszában félbehajtva pedig áthurkoltam az alapon 2 centinkét vágott dupla lukakon. Az eredeti képsorozaton tökéletesen van szemléltetve az elkészítés. 







Most már Krisztián is bevallotta, hogy hiába tartotta az elején igazi giccsnek és felesleges pénzkidobásnak az ágyszoknyákat, mostanra teljesen megszerette ő is.

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...