2015. szeptember 25.

Villámgyors almás táska

Hosszú kihagyás után most egy villámgyors és nagyon finom desszert receptjét hozom Nektek. Az én életemből kimaradt a mekis forró almás táska, amit mindenki csak istenít, és most itt volt a lehetőség, hogy kipróbálhassam. "Belebotlottam" Csikcsak oldalán egy hihetetlenül egyszerű, gyors és nagyon-nagyon jónak kinéző receptbe. Kiegészítem most nektek egy-két gyakorlati jó tanáccsal, hogy ha kedvetek tartja ti is kipróbálhassátok és kényeztethessétek magatokat és a családot (vagy a vendégeket, mert nagy adag lesz belőle).

Ami kell hozzá

A töltelék a kis lábosban

Betöltés indul

Vajas masszázs


Türelmetlenül várakozva


Elkészült :D


Forró almás táska

Hozzávalók:

0,5 kg-os fagyasztott leveles tészta
4 db nagyobb alma, vagy 8 db pici
6 dkg étkezési keményítő
5 ek cukor
1 dl víz
fahéj
vaj

Szóval az egyik legfontosabb eszköz, hogy gyorsan finomságot varázsolhassunk az asztalra a szendvicssütő (ennek híján nehézkes lenne az elkészítés).
Általában a sparban vásárolok, de mivel már 2 hónapja nem kapni náluk fagyasztott leveles tésztát ezért a kényszer bevitt a coopba (ami elég szegényes választékú, ám annál drágább) itt kaptam, sőt várakozásaimat felülmúlva olyat, amiben 4 db 125 g-os lap volt, így már nem kellett a fél kilós tésztát 4 db-ba vágnom.
A fagyasztott leveles tészta lapokat tányérra tettem és hagytam szobahőmérsékleten kiolvadni.
Amíg a tészta kiolvadt addig elkészítettem a tölteléket. Az almákat megpucoltam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem egy kis lábosba, hozzáadtam az étkezési keményítő, a cukrot, fahéjat és 1 dl vizet öntöttem rá, majd alacsony hőmérsékleten sűrűre összefőztem.
A kiolvadt tésztalapokat lisztezett nyújtólapon 26x23 cm-es téglalappá nyújtottam, majd a rövidebbik oldalán becsúsztattam a tészta közepéig két oldalon két fa (fordító) spatulát. Ez azért nagyon fontos, mert a tészta mindösssze 2 mm vastag, ha pedig belekerül a töltelék már lehetetlenség lesz ezen segítség nélkül a szendvicssütőbe beleaplikálni.
Szóval a kihűlt az almás töltelékből pontosan a spatulák feletti tészta részre 2 halmot pakoltam, a maradék tésztarészt ráhajtottam a széleket összenyomkodtam és vajjal kentem meg a tetejét.
A spatulákat megfogva a tésztacsomagot belefordítottam a már felforrósított szendvicssütőbe, úgy, hogy a megvajazott fele került alulra, majd a tetejét is megvajaztam és rácsuktam a sütő tetejét.
Szép aranybarnára és ropogósra sültek, spatula segítségével kiemeltem őket (hihetetlen, de megúsztam égési sérülések nélkül). Összesen 16 db háromszög almás táska lett belőle.

Ugyan forró almás táska a neve, de fő az óvatosság, nem árt néhány percet várni mielőtt nekiesnénk, mert a nyelvünk eshet áldozatul a mohóságunknak.
Nagyon-nagyon finom és hihetetlenül egyszerű. Próbáljátok ki ti is ;)

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...