2015. október 20.

Bolognai burgonya gratin

Néha előáll nálunk, hogy apa nem tud semmit sem választani a receptlistámból (nem mintha nem lenne már így is kilóméter hosszú...), na akkor szoktam beújítani valamit. 
Most egy gratin-re esett a választás, és nem is csalódtunk benne. A gratin tulajdonképpen egy francia rakott borgonya (jelentése: a legjava), most mégsem francia ízesítéssel, hanem olasszal készült (de tulajdonképpen végtelen a lehetőségek tárháza, hogy mivel készítsük, ízesítsük).






Bolognai burgonya gratin

Hozzávalók:
1 kg burgonya
0,5 kg darált sertéscomb
1 nagyobb fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 közepes sárgarépa
2 ek sűrített paradicsom
1 konzerv kockázott paradicsom
2 ek olivaolaj

bors
oregano
0,5-1 dl tejszín
10 dkg trappista sajt

Először a krumplikat jó alaposan meg mostam és sós vízben feltettem őket főni. Közben elkészítettem a bolognai alapot. A vöröshagymát kockára vágtam, és az olivaolajon üvegesre pároltam, hozzáadtam a kockára vágott sárgarépát, amit karamellizáltam, utána került rá a darált hús. Kevergetve fehéredésig pirítottam, aztán hozzáadtam a sűrített paradicsomot, a kockázott paradicsom konzervet, belereszeltem a fokhagymát, sóztam, fűszereztem és negyed óra alatt összerottyantottam.
Közben megfőttek a krumplik, hideg vizet öntöttem rájuk és még melegen lehúztam a héjukat, majd fél centis karikákra vágtam őket. A főtt krumplikarikák felét olivaolajjal kikent sütőtálba rendeztem, majd a bolognai ragut halmoztam rá, végül a maradék krumplikarikákkal beborítottam. A rakottkrumpli tetejét meglocsoltam tejszínnel, sajtot reszeltem rá és előmelegített 180°C-os sütőbe tettem. Alsó-felső sütésen addig sütöttem amíg a teteje szép aranybarnára pirult (kb. 15-20 perc).
Mennyeien finom lett, próbáljátok ki ti is ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...