2015. október 22.

Egészséges reggeli mogyoróvajas smoothie recept - avagy hogyan használjuk fel a mogyoróvajat 1. próbálkozás

A Facebookon már írtam róla, hogy mivel nagyon kíváncsiak voltunk rá, hogy milyen is az amerikaiak által oly annyira szeretett mogyoróvaj. Nos Krisztián megkóstolta és abban a pillanatban ki is jelentette, hogy tőle bizony a kamra polcán járhat le a szavatossága, mert Ő bizony többet nem eszik belőle.
Na de most komolyan, lehet, hogy nagyon spull vagyok, de bármennyire is nem tetszett a dolog, nem szeretném az két kávéskanál híján egy egész üveggel kidobni. Ezért elkezdtem mogyoróvajas recepteket keresni, hogy ne kelljen a kukában végeznie a cuccnak. Igazi amerikai receptek után kutattam, ha már mogyoróvajról volt szó. Találtam muffin, torta, cupcake, amerikai palacsinta, zabkása, turmix és smoothie recepteket.
Elsőre jöjjön most egy egészséges smoothie recept. Mi is a smoothie? Egy krémes állagú, gyümölcsből és/vagy zöldségből készített – édes vagy sós -  ital, amely éppúgy kiváló vitaminforrás télen, mint nyáron.

Mogyoróvajas smoothie

Hozzávalók:
1 csésze (2,5 dl) tej
0,5 csésze zabpehely (előtte 5-10 perccel fél csésze forró vízbe áztatva)
1 banán
2 ek krémes mogyoróvaj
1 ek cukrozatlan kakaópor (nem kötelező)

Először a zabpelyhet áztattam be forró vízbe 5 perccel azelőtt, hogy nekikezdtem volna a turmixolásnak.A turmixolós bögrébe beletördeltem a banánt, hozzáadtam az előzőleg beáztatott zabpelyhet, a mogyoróvajat, majd felöntöttem a tejjel és botmixerrel simára turmixoltam.
Tulajdonképpen ennyi a tápláló, egészséges reggeli receptje. Az elkészült smoothie ízén nem érződik át erőteljesen a mogyoróvaj íze, csak sejtelmesen megbújik a banán és a zabpehely íze mellett.
Tényleg hihetetlenül jól eltelít, ebédig nem is voltam éhes egyáltalán.
Ha nincs sok időtök, de kell az energia délelőttre, vagy csak egyszerűen unjátok már a szendvicses reggeliket, akkor próbáljátok ki ezt a smoothiet.

Amit idáig (lehet, hogy) nem tudtatok a mogyoróvajról:
kis mennyiségű, rendszeres mogyoróvaj-fogyasztás csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések veszélyét
- leszedi a matricákat
fényezi a bőrgarnitúrát
a hajunkba, ruhákba, szőnyegbe ragadt rágó is kiszedhető vele
- ha halszagú serpenyőben egy evőkanál mogyoróvajat olvasztunk a bűz eltűnik
- a háziállatok gyógyszere könnyebben beadható, ha belecsempésszük
- tehetjük az egérfogóba
- és a madáretetőbe télen, hogy a madarak megfelelő mennyiségű zsiradékhoz jussanak a hidegben, fagyokban.

A Csibekalandok a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradtok le semmiről! :)

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...