2015. december 28.

Tojáslikőrös szelet

Korábban írtam már nektek, hogy idén karácsonyra csak 2 sütit készítek, hogy elkerüljük a túlevést és a szétpukkadást. Krisztián is választott egyet (keksztekercset) és én is. A gasztroajándékos posztban említettem, hogy remek ajándék lehet a házilag készített tojáslikőr, nos vettem a fáradtságot és elkészítettem egy szép nagy adagot (ami tökéletes volt, hogy karácsony alkalmából koccintsunk a lányokkal az igazi barátságra) és a maradékból készülhetett tojáslikőrös szelet.


Tojáslikőrös szelet

Hozzávalók a piskótához:
8 db tojás
4 ek finomliszt
4 ek rétesliszt
8 ek cukor
1/2 cs sütőpor

Hozzávalók a tojáslikőrös krémhez:
4 dl habtejszín (az eredeti recept szerint 6 dl, én 5 dl-vel készítettem, de még így is túl sok volt)
2 ek porcukor
2 dl tojáslikőr
2 zselatinfix (eredeti recept szerint 1)
(tejszínhabport is ír ami szerintem felesleges)

Először a piskótát sütöttem meg. A sütőt előmelegítettem 190 °C-ra alsó-felső sütésen. A tojásokat szétválasztottam, a tojásfehérjét kemény habbá vertem, a sárgákat a cukorral halvány sárgára és habosra kikevertem, majd óvatosan széles mozdulatokkal a fehérjehabba forgattam. A lisztet átszitáltam és összekevertem a sütőporral majd több részletben a tojásos habhoz adtam és óvatosan beleforgattam. Nekem nem volt időm a szentestei sürgés-forgásban 3 részletben kisütni a lapokat, ezért egyben sütöttem ki sütőpapírral kibélelt (38x24-es zománcozott kis) tepsiben.
Tűpróbáig sütöttem és rácson hagytam kihűlni, akkor széltében és hosszában is elvágtam, így lett 4 lapom.
A krémhez a a tejszínt a porcukorral felvertem, a tojáslikőrt a zselatinfixszel simára kevertem és a tejszínhabba forgattam. a piskótalapokat megtöltöttem a krémmel és a maradék krémet habzsákba töltöttem és a süti tetejére krémrózsákat nyomtam.

Végeredményében nem lett volna rossz, de túl sok volt a tejszínhab, és teljesen elnyomta a tojáslikőr ízét, kevesebb tejszínhabbal tökéletes lett volna. A piskóta állaga és tésztája sem tetszett, jobban jártam volna egy vizes piskótával, de tulajdonképpen nem volt rossz választás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...