2016. február 29.

Amerikai csokis keksz - Chocolate Chip Cookie

A kekszes doboz feltöltési akcióm folytatódik. Eszembe jutott, hogy az amerikai csokis keksznek kifejezetten omlós tésztája van (már pedig ez Krisztiánnak döntő kritérium), így belefogtam a keresésbe egy szimpatikus recept után. Amerikában mindenki ismeri, mindenki készíti, de olyan mint nálunk a beigli, a keksztekercs vagy a zserbó és még sorolhatnám. Mindenkinek megvan a a tuti, bevált, "eredeti" receptje hozzá (éppen ezért nem lehet eredeti receptet találni, maximum szimpatikusat).
Mily meglepő én megint a Pinteresten találtam egy nagyon jónak kinéző "mesteri" csoki cseppes keksz receptet. Ugyan egy kisebb nehézség állt elém, a csokicsepp beszerzésének a formájában, de szerencsére pár napon belül megoldódott (köszönöm Kriszti a hasznos infót), ráadásul még csak egy vagyonba sem került (a bejegyzés alján találjátok az összegyűjtött lelőhelyeket).








Mesteri amerikai csokis keksz

Hozzávalók:
56 dkg liszt
9 g szódabikarbóna
6 g sütőpor
3 g só
30 dkg vaj
27,5 dkg barna nádcukor
50 dkg kristálycukor
1 db nagy tojás
2 tk vanília kivonat
32,5 dkg (süthető) ét csokicsepp

A sütőt bekapcsoltam 180°C-ra alsó felső sütésen. A lisztet, a szódabikarbónát, a sütőport és a sót összekevertem egy tálban. Egy másik tálban a lágy vajat a cukorral kikevertem (nem fog elolvadni a kristályos cukor, ne is várjunk erre), majd hozzáadtam a tojást és ezzel is alaposan kikevertem, hozzáadtam a vaníliakivonatot, a lisztes keveréket és legvégül a csokicseppet.
A tésztából diónyi golyókat formáztam és sütőpapírra raktam őket. Az eredeti recept szerint sütés közben el kellett volna terülni, lapulni a golyóknak, ehelyett inkább szétrepedt pöffetegek lettek nekem belőle. Az utolsó két adagnál már a sütőlemezen ellapítottam a golyókat, így szép lapos kerek kekszek lettek ezekből. Tulajdonképpen ezek csak esztétikai dolgok, ízre és állagra ugyanolyan lett a pöffeteg és lapos keksz is.
17 perc alatt sütöttem őket világos aranybarnára és rácson hagytam kihűlni őket. Ebből a tésztából 65 db keksz lett, ez hatalmas mennyiség, csak 2 nagy fémdobozba tudtam belepréselni, így javaslom, hogy aki kipróbálná csak fél adaggal fogjon neki.
Nagy sikert arattam vele Grétánál és Krisztiánnál is. Apa úgy nyilatkozott, hogy  nagyon-nagyon finom, főleg tejjel.

Fontos ennél a receptél is, hogy úgy lesz igazán jó a végeredmény, ha jó minőségű alapanyagokkal dolgozunk: igazi vaj (nem margarin), igazi vanília kivonat (nem aroma), minőségi étcsoki (nem kakaós bevonómassza). Már írtam a bejegyzés elején,hogy csokicseppet nem volt egyszerű szereznem, de voltatok olyan kedvesek és adtatok néhány tippet, hogy hol érdemes megnéznem. A Tata és Tatabánya környékiek Tatán, a Koltói Anna utca 1. szám alatt a Patkó és Társa Bt.-nél tudják beszerezni nagyon baráti áron. Igaz nem csepp, hanem inkább lencse alakúak, de úgy éreztem ettől a semmiségtől simán eltekintek, ha már több mint egy ezrest spóroltam a beszerzésén.

25 dkg 50% kakaó tartalmú süthető csokicsepp került 470 Ft-ba

 Akik lakhelyéhez nincsen közel egy cukrászkellékes üzlet sem, azoknak összeszedtem néhány webshopot ahonnan rendelni tudnak.

 Sütésálló csokicseppek 30 dkg 1.190 Ft
szállítási ktg. 2 kg-ig 1.090 Ft (20.000 Ft felett ingyenes)

Belga süthető csokoládé cseppek 10 dkg 450 Ft
szállítási ktg. 2 kg-ig 1.250 Ft (40.000 Ft felett ingyenes ez azért magánebereknek kissé durva)

Sütivarázs süthető csokicseppek 20 dkg 735 Ft
szállítási ktg. 1.200 Ft (10.000 Ft felett 600 Ft, 12.000 Ft felett ingyenes)

Süthető apró csokilencse 10 dkg 320 Ft
szállítási ktg. 1.290 Ft (10.000 Ft felett 1.090 Ft, 20.000 Ft felett ingyenes)

Ahogy láthatjátok mindenhol drága a szállítás, ezért érdemes barátnőkkel, ismerősökkel, rokonokkal, szomszédokkal összeállni és együtt rendelni több mindent (vaníliarúd, fondant,marcipán, kakaópor, szórócukor, ételszínezékek, muffin/tortapapírok, stb.) így akár sikerülhet elérni az ingyenes szállítási árküszöböt.

Ha esetleg tudtok még tuti beszerzőhelyeket osszatok meg velem (beírom a listába), segítsünk egymásnak, ha tudunk.

Mit szóltok a recepthez? Kedvet kaptatok, hogy megkóstoljatok egy falat Amerikát? :)

A Csibekalandok a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradtok le semmiről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...