2016. február 5.

Cukkini tortilla

Korábban már írtam nektek róla, hogy a ch diétában nagyon szuper alapanyag a cukkini. Alacsony a ch tartalma, lassan szívódik fel és semleges az íze. Csináltam már belőle rakott cukkinit (rakott krumpli helyett), most pedig egy tortilla receptet próbáltam ki, hogy a hétvégén én is ehessek az elkészült gyrosból. Tökéletes volt a pita helyett, de nem csak gyroshoz használható, jól meg lehet pakolni mindenféle husival, zöldségekkel, egy kevés joghurtos, vagy paradicsomos öntettel. Az eredeti recept gluténmentes hozzávalókat ír, és tortillák helyett apró taco kagylókat készít belőle, szóval tényleg sokoldalúan fel lehet használni.


Csirkehusival, sok zöldséggel és joghurtos öntettel


Bal oldalon az én gyrosom, jobb oldalon apa apa hagyományos pitás gyrosa




Cukkini tortilla

Hozzávalók:
4 db kisebb saláta cukkini
1 db tojás
6 dkg teljes kiőrlésű liszt
(az eredeti receptben 6 ek nyílgyökérliszt, és 2 ek kókuszliszt)

bors
oregano


A sütőt bekapcsoltam 180°C-ra, két tepsit szilikonos sütőpapírral kibéleltem. A cukkiniket megmostam és apró lyukú reszelőn lereszeltem, és a kapott reszelékből jó laposan kinyomkodtam a vizet (pontosan 24 dkg lett). A már szinte száraz reszelékhez hozzákevertem a tojást, a lisztet és a fűszereket. A masszát kétfelé osztottam a sütőpapírokra és kézzel vékony kör alakúra simogattam őket.
180°C-on fél óra alatt megsütöttem őket, majd pár perc pihentetés után lehúztam az aljukról a sütőpapírt.
Az eredeti recept szerint készítve gluténmentes, ha pedig csak kókusz liszttel készül akkor ketogén diétába is beilleszthető.
Teljes kiőrlésű liszttel 1 db tortilla 22g ch-t tartalmaz.
Az eredeti recept szerint (nyílgyökérliszttel és kókuszliszttel) 1 db tortilla 31 g ch-t tartalmaz.
Kókuszliszttel 1 db tortilla 13 g ch-t tartalmaz.

Recept innen.


A Csibekalandok a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradtok le semmiről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...