2016. február 22.

Mumus a wc-ben - hogyan bánjunk el a makacs húgykővel

Sokáig őrlődtem azon, hogy vajon írjak e erről a témáról. Mert nem szívesen mutogatja az ember a wc-jét, főleg hogy nem a makulátlan állapotáról van szó. Szóval annak ellenére, hogy rendesen tisztítjuk, sajnos a vízvonal alatt jelentkező lerakódás-elszíneződés (hivatalos nevén húgykő) olyan durva, hogy hiába a hiper-szuper wc tisztítók, makacsul ragaszkodnak a porcelánhoz. Enyhébb esetben sárgás-barnás árnyalatban "pompázik", de láttam már egy két helyen teljesen fekete színben is. Aztán másoktól is megerősítést kaptam, hogy nem csak engem kísért ez a probléma, ekkor döntöttem el, hogy mégse ciki erről beszélni.
Szóval, higiénia ide, higiénia oda, "szuper" vegyszerek használatával (Domestos, Harpic, Duck, Bref, Floraszept, Well Done, Frosh, Zum, stb.), lehet, hogy enni lehetne a wc-ből olyan tiszta, de az a fránya húgykő fütyül rá, hogy milyen csoda cuccot öntünk, rá, mennyit sikáljuk, ott van és makacsul ragaszkodik.
Bevetettem a sok helyen sztárolt kóla praktikát, de gyakorlatilag semmilyen eredményt nem értem el vele.
Mily' meglepő a megoldást egy igen olcsó és környezetbarát anyag hozta meg. A vízvonal feletti részt egyszerűen ecettel tisztítom (tisztít, vízkőtelenít és fertőtlenít), a vízvonal alatt pedig, egyszerű, "mezei", étkezési citromsavat.
Este egy nagy maréknyit szórok a vízbe (ez kb. 5-6 dkg), reggel pedig a wc kefével kicsit megsikálom és volt-nincs húgykő, ágyő ronda lerakódás és elszíneződés, újra vakító fehéren ragyog a porcelán. (Ha nagyon durva a lerakódás több citromsavra lehet szükség, esetleg egymás után több éjszaka is meg kell ismételni a citromsavas áztatást.)



Remélem hasznos volt az újabb háztartási praktika számotokra.

A Csibekalandok a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradtok le semmiről! :)

5 megjegyzés:

  1. Ecetet használok, de hallottam már erről a citromsavról is! Az biztos hogy sem a sósav sem más bolti termék nem alkalmas rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sajnos a vízvonal alatt nem vált be az ecet pedig nem csak a 10%-os eceteszenciával, hanem 20%-os ecetsavval is próbálkoztam (lehet, hogy rosszul csináltam valamit).

      Törlés
    2. Kedves Ancsi! Korábban minden vizet eltávolítottam a wc kagylóból és feltöltöttem ecettel, de mégsem sikerült eltüntetni a lerakódást. Mióta citromsavat használok nincsen szükség a víz eltávolítására sem, abszolút makulátlanra tisztít.

      Törlés
  2. Én 30 százalékos ipari sósavat használok, festékboltban veszem. először lenyomkodom a kefével a vizet és utána felöntöm a savval, rajtahagyom egy ideig, de úgy is le kell sikálni kefével. Az leveszi, csakúgy füstöl. Legutóbb a csövekben is nagy lerakódást találtam, ami direkt a WC-től jön, abba meg szerintem 5 liter kell egyenesen.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...