2016. február 11.

Szénhidrát mentes tészta

A szénhidrát diétában bizony kényes dolog a tészta. Nagyon magas a ch értéke és gyorsan felszívódik. Ha összehasonlítunk egy normál (4, 6, 8 tojásos tésztát) egy durum tésztával (teljes kiőrlésű, alacsony GI értékű) akkor a normál száraztészták 100 grammjában átlag 75-80 g ch található, a durum tésztáknak pedig átlagosan 100 grammjukban 66-73 g ch van, szinte jelentéktelen a különbség. A DW (Dia Wellness) tésztákban 100 grammjában csak 34 g ch van, viszont vidéken szinte beszerezhetetlen, webshopból lehet csak hozzájutni. Akkor akinek igenis hiányzik a tészta, a tésztás ételek a ch diéta alatt mit tehetnek, ehetnek? Elárulom, hogy oldódhat meg hihetetlenül egyszerűen ez a probléma.




Szénhidrát mentes tészta

Hozzávalók:
120 g kókusztej (receptet a készítéséről, valamint tulajdonságairól és előnyeiről hamarosan olvashattok itt a csibekalandokon)
1 db L-es méretű tojás
3 g só
25 g utifűmaghéj (natura, bioboltokban, Rossmannban, DM-ben vidéken is beszerezhető). Itt találtok róla egy rövid áttekintést.

A sütőt előmelegítettem 160°C-ra, egy sütőlemezre szilikonos sütőpapírt vágtam. A tejet a tojást és a sót villával összehabartam, majd az utifűmaghéjat gyors mozdulatokkal belekevertem és rögtön kiöntöttem a sütőpapíros sütőlemezre. Mielőtt nekiálltam féltem, hogy le fog folyni a sütőpapírról, de a gyakorlatban nem volt okom a parára, ugyanis az utifűmaghéj, rögtön elkezdte megkötni a nedvességet. A villával szépen elegyengettem, annyira vékonyan amennyire csak tudtam. A tésztát 10 percig sütöttem, majd kivettem, lehúztam a hátuljáról a sütőpapírt, feltekertem, mint egy palacsintát és felkarikáztam, így kaptam a tészta csíkokat (ez az adag nekem 2 napra volt elég). A tészta tetszőlegesen felhasználható, én bolognai ragut készítettem hozzá.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy tökéletesen olyan íze van, mint a megszokott kifőzött száraztésztának, de az állag nagyon is hasonló és büntetlenül fogyasztható a szénhidrát diéta ideje alatt is.


A Csibekalandok a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradtok le semmiről! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...