2016. február 19.

Vaníliás biscotti

Még mindig keresem, kutatom a megfelelő receptet, hogy Krisztiánnak meglegyen a tökéletes mártogatni való keksz (kakaóba, kávéba, tejbe, teába), akár hidegen, akár melegen. Először shortbreadet sütöttem neki (skót vajas keksz), ami egyáltalán nem nyerte el a tetszését, aztán készült neki krémsajtos keksz, ami ízre már bejött neki, de kifogásolta, hogy mártogatni nem igazán tud vele, mert nem szívja magába a folyadékot. Ekkor jutott eszembe, hogy közel 3 éve sütöttem már biscottit, ez az olasz keksz (azaz kétszersült), amit kifejezetten mártogatáshoz való. Kerestem egy egyszerű vaníliás receptet, ami mindenhez illik  és megkíséreltem a lehetetlent, elkészíteni a tökéletes kekszet, ami apának megfelel. 


Recept innen

Vaníliás biscotti

Hozzávalók:

9 dkg vaj
14 dkg cukor
2 g só
2 db tojás
32 dkg liszt
1,5 tk sütőpor
2,5 tk vaníliakivonat

A sütőt előmelegítettem 175°C-ra alsó-felső sütésen. Egy tálba tettem a lágy vajat, a cukrot, a sót, a vanília kivonatot, a sütőport és simára kevertem őket. A vajas keverékhez adtam a tojásokat és ezekkel is jól elkevertem, végül a lisztet öntöttem hozzá és összegyúrtam.
A tésztát sütőpapírral borított sütőlemezre halmoztam és egy 40 cm hosszú 10 cm széles rudat formáztam belőle, és 25 percet sütöttem. 25 perc után kivettem és 20 percet hűtöttem, miközben a sütő hőmérsékletét visszavettem 160°C-ra. Recés élű késsel a kihűlt tésztát 1 cm vastag szeletekre vágtam és a szeleteket lapjukra fektetve visszatettem a sütőbe még fél órára.

Fantasztikus vanília illat lett az egész lakásban tőle. Grétának nagyon ízlett, Krisztián kedvére tenni viszont szerintem egyenlő egy lehetetlen küldetéssel, mert ugyan ez a keksz finom, és jól lehet vele mártogatni, de nem omlik szét rögtön, amint folyadékba ér.
ÁÁÁÁ!!!
Megőrülök, hogy soha nem jó egyik keksz sem, úgyhogy miután kifújtam magam újabb recept után kutatok, ami már talán meg fog felelni apa elvárásainak.


A Csibekalandok a facebookon is elérhető, így biztosan nem maradtok le semmiről! :)

1 megjegyzés:

  1. Barbi ! Ma kipróbáltam a biscottit a kókusztejjel együtt :) Mindkettő szuper lett :) Köszi a recepteket :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...