2017. január 8.

Fahéjas tekercs krémsajtos glazúrral

Ez most nem egy diétás recept lesz, de az ünnepi nehéz húsos ételek után egy könnyű leves mellé felüdülés egy kis húsmentesség. A nagy sikerre való tekintettel egymás után kétszer is megsütöttem, olyannyira ízlett mindenkinek. Tipikus amerikai péksütemény, akár a bagel (így kár is lenne megemlíteni vele egy lapon a diétát 😂, de cserébe ígérem, ha kipróbáljátok, mennyeien finom péksütit kaptok).

Recept innen


Fahéjas tekercs krémsajtos glazúrral

Hozzávalók:
240 ml langyos tej
1 csomag friss élesztő (szerintem 2,5 dkg is bőven elég bele)
20 dkg cukor
12,5 dkg olvasztott vaj
1 tk só
2 nagy tojás 
55 dkg liszt

Töltelék:
15 dkg lágy vaj
2,5 ek őrölt fahéj
22 dkg barnacukor

Krémsajtos glazúr:
12,5 dkg vaj
19 dkg porcukor
6 dkg krémsajt (nem mascarpone és nem vajkrém!) 
1/2 ek. vanília kivonat
csipetnyi só

A tejbe belekevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam, hogy kicsit felfusson, hozzáöntöttem a sót, a tojást a lisztet és az olvasztott vajat, majd bekapcsoltam a robotgépet, hogy szép simára és selymesre dagassza a gép. A tésztát letakartam és 30-40 percet hagytam kelni. Alaposan lisztezett nyújtólapon  fél cent vastagra nyújtottam, megkentem a lágy vajjal és megszórtam a barna cukor és fahéj keverékével. A hosszabbik oldala felől feltekertem, egy 30 cm- es fogselyem darabot a tekercs alá helyeztem és a végeket összehurkolva 2-2,5 cm-es tekercsekre vágtam a rudat (a késsel vágásnál a tekercs felső oldala összenyomódik hurkolással viszont megtartható a tökéletes forma).
Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam a tekercseket egymástól 2-3 cm távolságra és 200°C-os sütőbe tettem őket, majd 15 perc után mérsékeltem 170°C-ra a hőmérsékletet. Addig sütöttem őket, amíg szép aranybarna színük lett.
Közben a vajat a cukorral a sóval és a vaníliával kikevertem (akkor jó ha már könnyű, habos, lágy a krém) majd gyorsan hozzádolgoztam a krémsajtot is. A Glazúrt rákentem a fahéjas csigák tetejére.

Nektek is lenne kedvetek kipróbálni? 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...