2017. március 19.

Csokoládés banánkenyér kuglóf

Eredetileg erre a hétvégére bécsi kuglófot terveztem, hogy sütünk Grétával, de észrevettem, hogy rengeteg megbarnult (sőt akadt néhány megfeketedett) héjú babán bujkál a gyümölcsös kosarunkban. Szerencsétlen banánoknak nálunk csak addig van keletje, amíg még kissé zöldesek, vagy normál sárgák, ha már jelentkeznek rajtuk az érés (túlérés) barna foltjai hirtelen megcsappan a kereslet, végül a teljesen megfeketedett  héjakban az elfolyósodottá vált  banánokat a kuka szokta megenni (micsoda pazarlás...). Nem szeretek ételt kidobni, próbálom tőlem telhetően menteni a maradékokat, felhasználni, lefagyasztani, vagy ha ne fagyasztható Zsuzsi barátnőmet szoktam meghívni belőle ebédre.😃
Szóval megláttam vagy fél tucat túlérett banánt, Krisztián már meg is vette, és rápakolta  az újabb adag friss ellátmányt és úgy döntöttem halasztjuk a bécsi kuglófot, mert én ugyan nem fogok ennyi gyümölcsöt szégyenszemre kidobni. Gyors keresés és megvolt a recept, csokoládés banánkenyér, így minden hétvégi tervet teljesítettünk:

  • együtt sütöttünk Grétával
  • méghozzá csokis kakaós süteményt
  • és megmentettük a kidobásra ítélt banánokat is.



Csokoládés banánkenyér kuglóf

Hozzávalók:
6 db (túl) érett banán - azért nem árt ha még nem folyik
26 dkg liszt (2 csésze)
13 dkg keserű kakaópor (1 csésze)
2 tk. szódabikarbóna
1/2 tk. só
10 dkg olvasztott vaj (1/2 csésze)
120 ml semleges ízű növényi olaj (1/2 csésze)
33 dkg barnacukor (1 1/2 csésze)
2 db L-es méretű tojás
2 tk. vanília kivonat
20 dkg apróra tördelt étcsokoládé

Egy tálba kimértük a lisztet, a kakaóport, a szódabikarbónát, a sót és alaposan összekevertük.
Egy másik tálban villával összenyomkodtuk a banánokat, akkor jó, ha pürés, kissé folyósabb lesz az állaga. Ekkor hozzáütöttem a tojásokat és összekevertük a banánokkal, majd hozzáadtuk a cukrot, az olvasztott vajat, az olajat és a vanília kivonatot és ezekkel is jól összekevertük. Hozzáöntöttük a száraz hozzávalókat és homogénre kevertük a masszát (azaz ennek a nagy részét én csináltam, Gréta kis kacsóinak, túl nehéz volt). Legvégül az apróra tördelt csokoládét kevertük bele, Gréta nem tudta megállni, pár kockát kilopkodott és alkudozott, hogy ne is öntsük bele 😂.
Kiolajozott, kakaóporozott kuglófformába öntöttük és 170°C-ra előmelegített sütőbe tettem, kb. 1 órát sütöttem tűpróbáig.
Rácsra borítottam, de kihűlni sem volt ideje, jött az éhes siserehad és hamar letesztelték az eredményt. Nagyon csokis-kakaós és emellett jól kivehetően banános ízű, lágy tésztájú, nem fojtós sütemény, kifejezetten finom. Fél adagból pont egy őzgerinc formát lehet megtölteni, ha sokalljátok a kuglófot mennyiségét.

Kipróbálnátok ti is? 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...