2017. október 15.

Tipegő hálózsák - újra

Fontos információ a bejegyzés olvasása előtt!!!!
Ha szívesen belevágnátok, de kérdéseitek vannak keressetek meg bátran itt, e-mailben, vagy akár a facebookon. Viszont kérlek vegyétek figyelembe, hogy dolgozó anyuka vagyok nulla szabadidővel, a hálózsákok varrását nem tudom helyettetek megoldani!!!, csupán technikai segítséget tudok nyújtani hozzá.

Mivel nagyon sokan kerestetek meg hogy vállalom e a tipegőzsákok bérvarrását (NEM senkinek sem vállalom!, sem megfelelő vállalkozói hátterem nincsen, de az igazi ok az, hogy nincs rá időm), így keresgélni kezdtem, hogy akik nem tudnak varrni vagy nincs idejük rá, azok gyermekeinek is megoldott legyen a kitakarózás mentes éjszaka. Jelentem találtam egy igazán kedvező árú beszerzési helyet , ahol 128/140-es! méretig készítenek ujjatlan pizsama rugikat igény szerint többfajta béléssel. Az ára 4.400 és 6.990 Ft között alakul attól függően, hogy milyen méretű, bélelt (polár vagy pamut), vagy béleletlen. Innen tudtok rendelni.



Ezt a bejegyzést már 2 éve írtam és a blog legolvasottabb posztja volt. De bizonyos, nagyon is nyomós okok miatt el kellett távolítanom, amit inkább nem részleteznék. Mostanra viszont megfelelően átírtam és újra közzé teszem, hogy a hűvös időkben ne okozzon gondot a gyerekek kitakarózása 😉

Sajnos Gréta nem visel nagyon el magán takarót, azaz ez ebben a formában nem is teljesen igaz, mert be tudom takarni, de alvás közben olyan sokat forog és kúszik felfelé az ágyban, hogy sec-pec lekerül róla. A sima hálózsákok már régen nem bejövősek, mert nem adják meg neki a mozgás szabadságát. Lehet ugyan rendelni a webshopból, de egy kisebbfajta vagyont kérnek érte. Nem vagyok varrónő, soha sem tanultam varrni és még varrógépem sincsen, de amit kell azt megoldom. El is mentem a méteráru boltba, hogy megérdeklődjem milyen anyagköltséggel járna, ha én magam varrnám meg. 
Nos beszéljenek a számok helyettem:

2 m pamut jersey 3.000 Ft
1 m polár 1.200 Ft
0,5 m passzé 550 Ft
2 db 40 cm-es zippzár 260 Ft
4 db közepes méretű patent 180 Ft
4 m ferdepánt 520 Ft

Ez összesen 5.710 Ft, ebből a mennyiségből pedig pontosan 2 db zsák jön ki, ami kb. 1 éves kortól 3 éves korig használható tehát 1 tipegőzsák ára 2.855 Ft. Ha valaki nagyon egyedit szeretne, akkor mellbetétnek varrhat designer pamut jerseyt, a Fabrika Shopban fantasztikus minták közül választhat, az áruk húzós, de ha tényleg csak egy mellbetét bevarrásra szeretnénk akkor 840-1470 Ft-tal dobhatja meg az árat, így a tipegőzsák darabonkénti ára 3.695 és 4.325 Ft között alakul, tehát még így is a jócskán megéri és ráadásul 100%-osan egyedi lesz (de a pestiek előnyben vannak, ott sokkal olcsóbbak a textilek).

Mivel a barátnőmnek tartoztam egy nehezen beszerezhető gyógyszer árával, amit ő rendelt meg nekem, így abban maradtunk, hogy nem utalom neki el az összeget, hanem Grétával egyidős kislányának Panninak én varrom meg a tipegőzsákját, az egyedi igények figyelembevételével. Így meg is lett a két tipegőzsák gazdája. A legnehezebb talán a szabásminták megrajzolása volt, sokat mértem és számoltam, mire le mertem rajzolni és kivágni (ráadásul először így is elmértem). Kétfajta szabásminta kellett, mert Panninak elöl zippzáros, a hasi részen nyitottra (hogy a pelenkára csíptethető légzésfigyelőt anya rá tudja varázsolni elalvás után) volt szüksége, Grétának viszont oldalt zippzáros vállnál patentos megoldást választottam.
Megtaláljátok mindkét variáció szabásmintáját és leírását, higgyétek el nem ördöngősség, az elöl zippzáros több időt és energiát követelt, de így is meg tudtam csinálni.




Gréta szabásmintája az oldalt zippzáros tipegőzsákhoz










A kiszabott külső-, töltet-, belső részek már összeverrva



Az ülep


A zárt oldal


A zippzáros oldal




Egyberakva, zippzár és ferdepánt betűzve



 
Ferdepánt bevarrva, patentok felvarrva


Zippzár a helyén


Passzé betűzve


És utolsó simításként bevarrva


Elkészült

Az anyagokat széltükben félbehajtotam és gombostűvel feltűztem rájuk a szabásmintát, és kiszabtam az anyagokat, így kaptam 2 pamut jersey hátulját, 1 polár hátulját, 2 pamut jersey elejét és 1 thermo elejét. 
A polár  töltet bal oldalát, a belső rész bal oldalát (eleje+hátulja) végig, és az ülepeket összevarrtam, a jobb oldalukon odamértem a zippzárt és az alatta lévő részt varrtam össze. A külső részt pont fordítva csináltam, mert összeállításkor a varrás eltüntetéséhez kifordítottam az anyagot (jobb oldalon varrtam végig össze és bal oldalon pedig csak a zippzár alatti részt), így minden a helyére került.
Amikor egymásba illesztettem a részeket (kifordított külső, középre a polár töltet, belülre pedig ismét pamut belső rész), először a zippzárt tűztem be gombostűkkel, minden anyagból kb. fél centit aláhajtva.
Majd a ferdepántot kezdtem feltűzni a zippzár egyik oldalán kezdve és a zsák tetején körbevezetve és a zippzár másik oldalán fejeztem be.
Amikor megbizonyosodtam róla, hogy minden stimmel először a zippzárt varrtam be, aztán a ferdepántot.
A vállrészek illesztéséhez pántonként 2-2 db patentot varrtam fel.
A passzé mivel körkötött először szét kellett vágnom, aztán széltében félbehajtottam és 24 cm-es csíkokat vágtam belőle.
Félbehajtva a hosszú vágott oldaluk felől összevarrtam őket és kifordítottam, hogy a varrás befelé kerüljön. A zsákok száránál minden rétegből fél centit befelé hajtva hozzátűztem a passzékat és bevarrtam őket.
Minden nap csak 2-3 órát tudtam dolgozni rajta este, amikor Gréta aludt (9-től 11-12-ig), így kézzel varrva összesen 5 nap alatt készültem el vele. Aki szerencsés és van varrógépe annak mindösszesen max. néhány óra alatt sikerülhet kiszabnia és készre varrnia.

 Panni elöl zippzáros szabásmintája


Elszámoltam magam, a 10 cm nagyon kevés lett a lábikóknak, így be kellett toldanom még anyagot



Anyagok félbehajtva, a szabásminták feltűzve 

A részek kiszabva, a külső belső részek összevarrva 

Összetűzve

Panni zsákja elkészült


Panni zsákjánál elszámoltam magam és túl kis helyet hagytam a zsák alján a lábak kidugásához, ezért ha valaki ezt a szabásmintát választaná, ne 10 hanem 14 centivel számoljon.
Az anyagokat széltükben félbehajtottam, és gombostűvel feltűztem rájuk a szabásmintát, és kiszabtam az anyagokat, így kaptam 2 pamut jersey hátulját, 1 polár hátulját, 2-2 fél pamut jersey elejét és 2 fél polár elejét.
A belső és a külső rész mindkét oldalát (eleje+hátulja), a vállrészeket és az ülepet összevarrtam. A polár töltet elejét-hátulját a belső részre varrtam rá (oldala, válla, ülepe).
Amikor egymásba illesztettem a részeket (kifordított külső, középre a polár töltet, belülre pedig ismét pamut belső rész), először a zippzárt tűztem be gombostűkkel, minden anyagból kb. fél centit aláhajtva,
Majd a ferdepántot kezdtem feltűzni a zippzár egyik oldalán kezdve és a zsák nyaki részén körbevezetve a zippzár másik oldalán fejeztem be és külön-külön a karnyaílásikon is.
Amikor megbizonyosodtam róla, hogy minden stimmel először a zippzárt varrtam be, aztán a ferdepántotokat.
A passzét szétvágtam, aztán széltében félbehajtottam és 24 cm-es csíkokat vágtam belőle.
Félbehajtva a hosszú vágott oldaluk felől összevarrtam őket és kifordítottam, hogy a varrás befelé kerüljön. A zsákok száránál minden rétegből fél centit bevarrva hozzátűztem a passzékat és bevarrtam őket.
Amikor mindezzel megvoltam, csak akkor vágtam ki alégzésfigyelőnek szánt részt a zippzártől 2 cm-re függőlegesen, ferdepánttal ezt is körbevarrtam és ezennel elkészült ez a tipegőzsák is. 
Kicsit több munka volt vele, de merérte, mert jó Panninak és most már anya is nyugodtan aludhat, hogy nem fázik meg a pici lánya.

Ide kattintva találtok szabásmintát és összeállítási útmutatót. A pdf fájlokat csak nyomtassátok ki A4 méretben és az összeállítási kép és a számozás alapján ragasszátok össze. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...