2017. október 16.

Unikornis torta - 3. szülinapi torta

Ahogyan Gréta emlegeti: a puklis pónis torta. Hosszú ideig bújtam a netet (külföldi bloggerek oldalai, youtube, instagram, pinterest), mire kialakult az összkép, hogy hogyan is kellene, hogy kinézzen Gréta unikornisa. Egy dolog biztos volt, tuti, hogy csokis kell, hogy legyen, mert Gréta esetében más szóba sem jöhet. Nagy szerencsémre találtam egy magyar bloggert, ami igazi csodaszámba megy, hogy jártas a modern technikákban és receptekben. Idáig mindig a külföldi oldalakat kellett bújnom ahhoz, hogy ismerkedjek a modern receptekkel, eljárásokkal, a legújabb torta trendekkel, de most végre fordítás nélkül is élvezhetem a legjobb és újabb recepteket, technikákat.
Örömmel mutatom be nektek Nagy Violetta azaz Via oldalát a Tortaiskolát. Via üzemelteti a Glazúr Shopot, ahonnan rendelni is lehet szükséges alapanyagokat és kellékeket.
Szóval idén a recepteket Viától hoztam, a piskóta teljes kiőrlésű kakaós piskóta volt (mivel nincs magas falú formám, ezért 2 db 16 cm-es formában sütöttem ki). Remek alkalom volt, hogy kipróbáljam a legutóbb vásárolt formaleválasztó sprayt, ami tökéletesen működött, mindenféle alá zsírozás-lisztezés/sütőpapírozás nélkül tökéletesen elvált a formától és kijött. A piskótákat félbe vágtam, így összesen 4 piskótalappal dolgoztam. Nem túl nagy átmérőjű, de magas torta lett belőle.
A legcsokisabb csokitorta krémjével töltöttem, ami nevéhez méltóan tényleg brutálisan csokis, Gréta imádta. Betöltöttem a piskótalapokat, és kívülről is bevontam morzsakabát gyanánt a tortát. és betettem a hűtőbe dermedni a tortát.
Közben fehércsokiból elkészítettem a ganacht (okuljatok az én hibámból mindenképpen nézzétek meg milyen fehér csokit használtok, én véletlenül sütésálló cseppeket használtam, aztán csodálkoztam, hogy miért nem akar megolvadni több perces mikrózás után sem 😵). Végül titánium-dioxiddal fehérítettem a fehércsoki ganacht, mert sajnos olvasztás után (kivétel a Wilton extra fehér) mindegyik fehércsoki csibesárga árnyalatot vesz fel. Amikor felvittem a tortára a fehércsoki ganacht újra hűtőbe tettem dermedni.



Elkészítettem közben a díszítéshez a svájci vajkrémet.
210 g tojásfehérjéhez 250 g kristálycukrot adtam, és gőzfürdő fölött spatulával addig kevergettem, amíg a cukor szemcsék teljesen felolvadtak (10 perc), a cukros tojást átöntöttem a robotgépbe és szép fényes habot vertem belőle, és amikor már épphogy csak langyos volt kockánként hozzáadtam 565 g a szobahőmérsékletnél csak kicsit hidegebb vajat (NEM MARGARINT!), végül vanília kivonatot adtam hozzá.



Az így elkészült krém gyönyörűen fényes, krémes, habos és lágy (de a vajtartalom miatt dermeszthető, így formatartóvá válik), gyönyörűen lehet vele bevonni és díszíteni is. Korábban 5 Fractal gél állagú színezéket rendeltem, azokkal színeztem meg az 5 felé vett vajkrémet. Az 5 színből egymás mellé egy folpack darabra csíkokba halmoztam egymás mellé a színeket, majd a folpackot összetekertem és habzsákba tettem (ebből lett a színátmenetes szivárványos sörény 105-ös dekorcsővel). A maradék vajkrémet színenként habzsákba tettem és különböző díszítőcsöveket tettem a végükre. (7, 17, 21, 24, 199).












A szarvhoz, a fülekhez és a szemhez összesen 0,5 kg fondantra volt szükségem. 2 nappal a készítés előtt felcsavartam hurkapálcikára a szarvat, a fülekbe fogpiszkálót szúrtam, és gyógyszertári 96%-os alkoholban aranyport oldottam fel, egy puha mókusszőr ecsettel vittem fel az aranyozást a szarvra és a fülekre, a szemet fekete ételszínezék porral színeztem meg.




Nem lett tökéletes, de imádtam a készítés minden percét és az elkészült tortát is. Gréta még azóta is emlegeti, szóval tökéletesen megért minden perc fáradtságot!

Ti is hisztek az unikornisokban? 😉

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...