2017. november 5.

Oreo kekszes torta

Kicsit csaltam, előrehoztam a szülinapi ünneplésemet (azért remélem nem ittam túlságosan előre a medve bőrére és tényleg meg is érem a 34-et 😜😄). Szóval csináltam magamnak egy nagyon hosszú hosszú hétvégét és az elsejei ünnep után kivettem 2 nap szabadságot csütörtök, péntekre, hogy megcsináljam a karácsony előtti nagy ablak pucolást, függöny mosást, szekrény és nagy fürdő takarítást. A héten az őszi szünet miatt nem volt Grétának balett sem, így rohanni sem kellett sehova, bőven nagy megerőltetés nélkül belefért egy torta sütés. Így 4 nappal előre hoztam az ünneplést, mert egyszerűbb volt szabadság alatt, különóra nélkül készülni, mint munka mellett állandó rohanásban.
Már egy hónapja kinéztem magamnak egy Oreo kekszes tortát Via oldalán. Méretarányosan növeltem a hozzávalók mennyiségét és péntek délután megsütöttem, betöltöttem a tortát, szombat délelőtt már csak burkolnom kellett.
A készítést nem írom le, csak linkelem az eredeti elérési helyet, csupán  megnövelt hozzávaló mennyiséget és a saját észrevételeimet.

Piskótának kakaós teljes kiőrlésű piskótát sütöttem 22 cm-es tortaformában (2 részletben). Hozzávalók:
10 db tojás
210 g kristálycukor
155 g tk liszt
52 g kakaópor
1 cs sütőpor

Magas falú forma hiányában én két részletben (480 g/adag) formaleválasztó sprayvel kifújt 22 cm-es csatos formában sütöttem ki. Szerencsére nagyon nem esett össze a tészta, mire a második adag a sütőbe került. Rácson hagytam kihűlni őket, aztán félbevágtam mindkettőt, így lett 4 lapom. A piskóta tökéletes, nem fojtós és egy kicsit sem érezni rajta hogy teljes kiőrlésű lisztből készült.

Az Oreós joghurtos tortakrémhez íme a hozzávaló mennyiség a 22 cm-es tortához.
Hozzávalók:
39 dkg vaj (szigorúan vaj, nem margarin!)
13 dkg porcukor
515 ml tej
55 g vaníliás pudingpor
1 tk vanília kivonat
230 g Danone Pille joghurt (a 285 g-ot én túl soknak találtam, amennyi az emelt mennyiséghez kellett volna, így csak 2 dobozzal használtam)
50 db Oreo keksz (nem csak a szülinap előrehozatallal csaltam, de itt is Lidl saját márkás Neo kekszet használtam, tökéletesen megegyezik ízben és minőségben)

Itt megjegyezném, hogy szerintem túl sok ez a keksz mennyiség, több, mint 2 maroknyi kekszmorzsa kimaradt a krémből, egyszerűen már nem bírt el többet. Szerintem az ideális maximum 30-35 db, plusz a belső rétegek közé 10 db.

Végül kevert csoki ganachal burkoltam, amihez nem kellett nagyobb mennyiség, pontosan elegendő volt az, ami a 17 cm-es tortához volt számolva.
25 dkg Lidl saját márkás (Fin Carré) 50%-os étcsokit,
25 dkg Lidl saját márkés (Fin Carré) fehércsokit,
és 2 dl 30%-os habtejszínt  használtam.

A díszítéshez 10 dkg fehér csokit, egy kevés 30%-os habtejszínt melegítettem fel és kevertem olyan sűrűségűre, hogy csorgatható legyen a torta oldalán, majd egy kevés fehérítő pasztával színeztem szép fehérre.
Kértétek már hogy töltsek fel videót, hogy a gyakorlatban is láthassátok a folyamatot ezáltal nektek is könnyebb legyen a készítés. Nos most készítettem majdnem az egész munkafolyamatról több videót is. (Aki esetleg ismer jó, nem túl nagy gépigényű vágó programot az ne tartsa magában, akkor legközelebb egyben láthatjátok az egészet.)

Ugyan van már némi gyakorlatom a torta sütést illetően, de szerintem nem nem bonyolult a készítés, bátran próbálkozzatok vele, ha valami igazán különleges tortát szeretnétek.
Mit gondoltok, belevágtok? 😉


Ganach burkolás 1.

Ganach burkolás  2.

Fehércsoki ganach fehérítése

Díszítés

Elkészült




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...